(Verende) ontlastende beugels voor de voorvoet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

(Verende) ontlastende beugels voor de voorvoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 15:51

Overal vind ik beugels die ontworpen zijn om de enkels en knieën te ontlasten maar niemand kan mij vertellen of deze beugels ook de voorvoet van de ruiter ontlasten. Gezien de prijzen van dergelijke beugels ga je het ook niet even uitproberen dus was ik benieuwd naar de ervaringen van Bokkers.

Het dilemma:
Een pijnlijke plek onder de bal van mijn voet ter hoogte van mijn grote teen. Ik merk dat (met name met springen en lange ritten) deze plek geïrriteerder is en soms ook een langere tijd blijft.

Ik heb al steunzolen maar ik wil het zoveel mogelijk ontlasten daarom ben ik dus opzoek naar een beugel die de druk beter verdeeld of verminderd. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of gouden tip(s)! Misschien kun je ergens Sprenger- of GPG beugels testen bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:55

Ik zou de plastic beugels van compositi proberen. Die hebben een breder vlak voor de voet en kantelen en veren iets mee maar niet teveel.

Klinkt vreemd, maar centered riding lessen bij een goeie CR instructeur kunnen helpen beter te veren in de gewrichten en zo minder druk te hebben op de beugels of die druk beter te verdelen over oppervlakte van de beugels.. Dit kan een enorm verschil maken!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:56

Ik Had het idd ook wel op lange ritten nu je zegt. Heb de strenger bow balance beugels gekocht voor enkel en knie klachten maar sindsdien ook geen bal vd voet problemen meer.

Peelie

Re: (Verende) ontlastende beugels voor de voorvoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:57

Je hebt idd beugels met een breed voetbed zegmaar.

Ik denk dat spenger jou niet heel erg gaat helpen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:04

Waar woon je ts?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:05

Bedankt voor jullie commentaar. Ik wil er nog aan toevoegen dat ik met het oog op de toekomstige cross en spring wedstrijden/trainingen bij voorkeur ook een beugel wil die de kans op blijven hangen minimaliseert.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:15

Ik rij zelf met gpg-beugels. Heb me enkel gebroken vorig jaar en dankzij die beugels rij ik beter dan ik loop. Ik heb regelmatig last van overgevoelige pezen onder me voet, maar ik voel er nooit wat van als ik rij. Terwijl dat de plek is waar dan vaak je beugel zit.

Je zou eens een gpg adapter kunnen testen: http://www.oldehietmoat.nl/toebehoren/gpg.html. En dan zou ik inderdaad een beugel met een breed voetbed proberen.

Als je niet tegen de kosten opziet dan zou je ook eens kunnen kijken naar Elastostep beugels. Die hebben speciale varianten voor springen. Heb zelf een week een stel getest. Ik vond ze nog beter dan de gpg, juist omdat het voetbed wat breder is. Minder vermoeiend.
Helaas zijn ze boven mijn budget en zie je ze tweedehands zelden.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:39

Flexrides of EZ-rides kun je ook nog naar kijken. Flexibel en met een breed voetbed.
In de Endurance zie je ze veel en zijn ze ook wel tweedehands te vinden, als je op het kostenplaatje wilt letten.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 11:55

Raya bedankt voor je reactie maar ik ben echt opzoek naar een beugel waar ik dressuur en springen mee kan/mag starten.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:03

Ik heb (ernstige) enkel- en voetproblemen gehad. Sindsdien zweer ik bij Sprenger beugels.