Ervaringen Kentucky tendon grip

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

horzel

Ervaringen Kentucky tendon grip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:01

Zoals in de titel staat ben ik nieuwsgierig naar ervaringen met de tendon grip sokken van Kentucky. Mijn paard krijgt van bijna alle beenbeschermers en springschoenen wondjes op zijn benen. Omdat ik toch graag rij met beenbeschermers ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Een kennis raadde mij de tendon grip sokken aan. Voordat ik ze aanschaf ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die deze sokken gebruiken om dezelfde reden.

Ik heb begrepen dat ze vaak in de eventing gebruikt worden, zijn er ook mensen die ze gebruiken voor de dagelijkse training? Zelf rij ik namelijk alleen dressuur, vraag me oa af of het wel praktisch genoeg is voor dagelijks gebruik.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:44

Een regelrechte ramp om aan te trekken, maar eenmaal aan zijn ze erg fijn :j

XladyX

Re: Ervaringen Kentucky tendon grip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:53

Ik heb ze gebruikt bij mijn paard toen een van zijn witte benen geschoren was voor onderzoek en de huid hiervan dus gevoelig was voor verbranding in de zon. Ik vond ze nogal rottig aantrekken, vooral bij een paard met wat grover beenwerk (grote hoeven) en bovendien werden ze steeds nogal vies bij het aan- en uittrekken door resten zand etc die altijd wel in de hoef achterblijven. Ik vond het best een verademing om 'm niet steeds weer op- en af te hoeven doen.. dus voor dagelijks gebruik raad ik ze zeker af.

Is het geen idee om gebruik te maken van lamsvelvoering? Of zelf lamsvel kopen of losse voeringen voor in peesbeschermers zijn er ook.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:53

Wanja schreef:
Een regelrechte ramp om aan te trekken, maar eenmaal aan zijn ze erg fijn :j

Dit haha.

Heb ze tijdje gebruikt omdat pony plekjes had, vond het super spul, bleef mooi zitten en kwam geen rotzooi tussen.