Ik ben op zoek naar een goede deken voor mijn merrie. Ze heeft best een hoge schoft, en op dit moment ligt de Rhino wug regendeken erop. Die is echt perfect voor haar, maar wordt met temperaturen rond de 15C toch wel te warm.
Het liefst zou ik in de zomer helemaal geen deken opleggen, maar het probleem is dat (waarschijnlijk) de jongste ruin waar ze mee staat elke keer happen uit haar vacht neemt als ik haar deken eraf haal. Soms is het zo erg dat er gewoon een centimeter of tien echt gescalpeerd is. Als ze een deken opheeft doet hij dit niet.
Nu ben ik dus op zoek naar een goede zomer/vliegendeken (liefst een vliegendeken, want die zijn volgens mij toch nog minder warm dan een zomerdeken) die iets van een halve hals heeft, of gewoon een normale die ook goed ligt op een hoge schoft.
Zelf heb ik al naar Nika dekens zitten kijken, maar die met halve hals zijn er natuurlijk net weer niet in 175, en laat dat nou net de maat van mijn merrie zijn.
Als het ook nog onder de €65,- kan is dat geweldig, maar voor echt goede dekens snap ik dat het prijskaartje wat hoger uit kan vallen.
Er hoeft overigens geen hele hals op, daar zitten nooit bijtplekken.
Alvast bedankt!

Overigens graag echt alleen deken-gerelateerd commentaar. De ruin is niet van mij, ik ga niet van stal veranderen, en er is geen mogelijkheid tot apart zetten zonder. Mocht je echt iets erover kwijt willen, of tips hebben, dan kun je me altijd een PB sturen.
Zou zonde zijn! Maar goed, dat is dan gelukkig ook een sterke deken.