Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
PaardjesFan1 schreef:ik ga ze gebruiken voor bij het longeren @sababber

LotteIsabel schreef:PaardjesFan1 schreef:ik ga ze gebruiken voor bij het longeren @sababber
Gebruik je bij het longeren een longeersingel? zo ja, dan doe je de lus van het elastiek om de longeersingel, onder de buik door. dan vanaf de onderkant van zijn buik, 1 elastiek langs de binnenkant door het bit en aan een van de ringetjes aan je singel vastmaken. Je kan ook beginnen(warmstappen e.d) door inplaats van aan de ringetjes , boven op het hoofd de twee clipjes vast te maken. Daarna begin je onderaan de singel met de ringetjes en ga je steeds hoger
[ Afbeelding ]
Dabo schreef:LotteIsabel schreef:
Gebruik je bij het longeren een longeersingel? zo ja, dan doe je de lus van het elastiek om de longeersingel, onder de buik door. dan vanaf de onderkant van zijn buik, 1 elastiek langs de binnenkant door het bit en aan een van de ringetjes aan je singel vastmaken. Je kan ook beginnen(warmstappen e.d) door inplaats van aan de ringetjes , boven op het hoofd de twee clipjes vast te maken. Daarna begin je onderaan de singel met de ringetjes en ga je steeds hoger
[ Afbeelding ]
Ik denk dat dat niet goed gaat hoor ^^
Ik doe het precies andersom.
In het midden zit een plastic blokje, daarmee maak je hem op maat. Zorg dat beide kanten van het elastiek even lang zijn.
Dit blokje hoort achter de oren van je paard. Het elastiek aan weerskanten van het hoofd leggen, door de bitringen (van buiten naar binnen steken) naar het ringetje aan de longeersingel tussen de voorbenen vastmaken.
De clipjes moeten dus aan de singel, NIET op het hoofd.
ik longeer op dit moment zelf nu met touwtjes, maar heb heel lang gelongeerd met elastiek, is een fijne manier.![]()
Succes!
Zo dus: