hoe elastieken bij hoofdstel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PaardjesFan1

hoe elastieken bij hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:54

hallo bokkers,
ik heb net nieuwe elastieken en die wil ik natuurlijk omdoen maar hoe moet ik die omdoen bij een hoofdstel? door de bitring en dan achter de oren maar schiet dat dan niet over de oren? en als ze te lang zijn... wat dan?

Sababber

Re: hoe elastieken bij hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:56

Ik zou er een professional bij halen. Als je al niet weet hoe je ze moet bevestigen gaat dit een hoop ellende geven als je ze moet afstellen en ermee gaat rijden.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 16:58

ik ga ze gebruiken voor bij het longeren @sababber :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:59

Dan nog kan je er schade mee aanrichten. Haal er iemand bij die er verstand van heeft.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:59

wat voor elastieken bedoel je? Een halsverlenger?

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 17:00

ja een halsverlenger @CelestaT

@sababber zoals? als je het me uitlegt word ik ook nog wat wijzer

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:03

je moet hem zo afstellen dat er niet teveel spanning opstaat maar wel wat. dan zaqkt hij niet naar achteren. en inderdaad door de bitring. je kan hem vastmaken aan de ringen van je longeersingel of onder bij de buik. Gewoon mee spelen. ik denk dat die niet goed zat en daarom over de oren heen gaat.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:05

als je even bij google intyped: "halsverlenger longe" zijn er veel duidelijke plaatjes ;)

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:08

PaardjesFan1 schreef:

Gebruik je bij het longeren een longeersingel? zo ja, dan doe je de lus van het elastiek om de longeersingel, onder de buik door. dan vanaf de onderkant van zijn buik, 1 elastiek langs de binnenkant door het bit en aan een van de ringetjes aan je singel vastmaken. Je kan ook beginnen(warmstappen e.d) door inplaats van aan de ringetjes , boven op het hoofd de twee clipjes vast te maken. Daarna begin je onderaan de singel met de ringetjes en ga je steeds hoger :)

Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:05

LotteIsabel schreef:
PaardjesFan1 schreef:

Gebruik je bij het longeren een longeersingel? zo ja, dan doe je de lus van het elastiek om de longeersingel, onder de buik door. dan vanaf de onderkant van zijn buik, 1 elastiek langs de binnenkant door het bit en aan een van de ringetjes aan je singel vastmaken. Je kan ook beginnen(warmstappen e.d) door inplaats van aan de ringetjes , boven op het hoofd de twee clipjes vast te maken. Daarna begin je onderaan de singel met de ringetjes en ga je steeds hoger :)

[ Afbeelding ]

Ik denk dat dat niet goed gaat hoor ^^
Ik doe het precies andersom.
In het midden zit een plastic blokje, daarmee maak je hem op maat. Zorg dat beide kanten van het elastiek even lang zijn.
Dit blokje hoort achter de oren van je paard. Het elastiek aan weerskanten van het hoofd leggen, door de bitringen (van buiten naar binnen steken) naar het ringetje aan de longeersingel tussen de voorbenen vastmaken.
De clipjes moeten dus aan de singel, NIET op het hoofd.

ik longeer op dit moment zelf nu met touwtjes, maar heb heel lang gelongeerd met elastiek, is een fijne manier. :D
Succes!

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 05:54

Dabo schreef:
LotteIsabel schreef:

[ Afbeelding ]

Ik denk dat dat niet goed gaat hoor ^^
Ik doe het precies andersom.
In het midden zit een plastic blokje, daarmee maak je hem op maat. Zorg dat beide kanten van het elastiek even lang zijn.
Dit blokje hoort achter de oren van je paard. Het elastiek aan weerskanten van het hoofd leggen, door de bitringen (van buiten naar binnen steken) naar het ringetje aan de longeersingel tussen de voorbenen vastmaken.
De clipjes moeten dus aan de singel, NIET op het hoofd.

ik longeer op dit moment zelf nu met touwtjes, maar heb heel lang gelongeerd met elastiek, is een fijne manier. :D
Succes!

Ik bedoel dat je de elastieken eerst even vastzet boven op het hoofd. Dan staat er wat minder druk op en kan je paard eerst even zijn spieren opwarmen ;) Zo dus:

Afbeelding

Alleen dan geen lusje, maar twee clipjes bovenop ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:13

Het hoort zoals op het plaatje.
Dus niet de clips achter de oren :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:33

Het klopt inderdaad dat het zo hoort alsnog het plaatje , maar ( helaas ) zie ik veel mensen die het b.v met rijden zo doen dat de lus om de singel zit , dan de haakjes door het bit aan het zadel vast zitten ( boven ) aan de ringetjes. Al dus meeste paarden kunnen dan ondanks dat het elastiek is geen kant op!