Maskers voor tijdens het rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maskers voor tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:24

Wie heeft ervaring, met welke maskers?

Momenteel gebruik ik enkel een neusnetje maar wil proberen of een volledig masker misschien meer verlichting bied. Masker wat een DA mij aanraadt is de Equilibrium Relief Muzzle Net en dan natuurlijk gecombineerd met (hun/een) neusnetje. Wat ook kan is de Guardian Mask, maar probeer liever eerst een wat goedkopere versie omdat ik geen idee heb of het überhaupt wat gaat doen..

Dus wie heeft waarmee ervaring en kan mij helpen?
Andere goede maskers zijn natuurlijk ook welkom ;)

lieke_2001

Re: Maskers voor tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:25

Waarvoor wil je het gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:26

Om mee te rijden? (staat in de titel ;) ).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:45

Ja dat kan gewoon! Wel een donkere nemen want een lichte lijkt me dat die te veel weerkaatst door de zon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:54

Dank je :)
Dat het kan weet ik, ze maken die dingen immers daarvoor ;) Maar zoek eigenlijk gewoon ervaringen (blijft het goed zitten of moet je ergens op letten of ... ).

Vraag me ook af .. de maat van dat specifieke masker .. Valt het groot of klein? Pony heeft eigenlijk een ponyhoofdje maar is wel een pony van 1.45m :+ Maat pony past hem altijd wel maar als ze klein vallen kan ik beter cob nemen denk ik .. Dus iemand daar een idee van? :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:22

ED > HAR

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:24

Is een neusnetje fijn? Mijn pony heeft pollen allergie en ga binnenkort een netje kopen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:25

[***] schreef:
Om mee te rijden? (staat in de titel ;) ).

Ik denk dat ze bedoelt, met welk doel. Dus tegen pollen/licht/vliegen etc :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:28

Cashel heeft/had rijmaskers, die zijn dunner en meer open dan die voor in de wei. Maten is en blijft een gok. Maatje groter nemen is als je een handig iemand kent nog de makkelijkste optie.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:40

Welk neusnetje gebruik je nu?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:43

Die je dierenarts aanraad heb ik ook maar vind dat ding echt niks. Vastmaken is een ramp (touwtjes aan de bovenkant zijn elastiek en gaan zo weer los) en de pasvorm klopte bij mij ook totaal niet. Maat die ik heb is zelfs aan de grote kant maar het net blijft tegen zijn ogen aankomen. Verder kreeg ie er ook op de plekken waar het vastzit wondjes. Ben er dus niet zo weg van maar kan ook komen omdat mijn paard z'n hoofd gewoon een rare vorm heeft ofzo :+
Zelf rijd ik gewoon als het nodig is met het masker wat hij ook op heeft in de wei (rambo fly mask), maar is ook niet echt ideaal. Guardian mask klinkt super maar durf het zelf niet helemaal aan door de prijs en omdat je het zelf moet opmeten.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:48

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:53

als je een vliegenmasker zoekt wat ook UV stralen tegenhoudt raad ik absoluut een absorbine masker aan. Die vallen normaal (mijn KWPN heeft cob) en werken super fijn.
Mjn paard met gevoelige ogen en een insectenallergie draagt er zo eentje in de zomer. Kostte hier in de ruiterwinkel 15 of 20 euro, maar ze zijn vooral op amazon ofzo te koop.
http://www.amazon.co.uk/Absorbine-Ultra ... ltrashield deze bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:30

Dank jullie voor de reacties alvast, linkjes moet ik nog even doorkijken. Had zelf ook wat vragen ivm het elastiek ed :j Probeer ook liever 1 van 20 euro dan van 50 euro moet ik zeggen :P

Het is trouwens tegen alles bedoeld, haha. Pony heeft ergens last van maar heb nog niet kunnen achterhalen van wat omdat het heel wisselend is. Dus pollen, licht, insecten, wind (warme lucht).. alles zo'n beetje :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:32

dan raad ik zeker een absorbine masker aan! die zijn vrij dicht oor dingen van buitenaf!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:07

Heb jij geen problemen met dat elastiek dan?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:12

Ik rij met een field relief midi of Max masker van de paarden drogist, paard heeft ook last van pollen/zonlicht.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:26

Welk elastiek? In die van mij zit geen elastiek. Alleen twee elastieken touwtjes waarmee je het masker aan het hoofdstel kan vastmaken. Ik heb ook nog een cashel rijd vliegenmasker in maat Arabier (= cob) die je eventueel wel kan overnemen? De kaken van mijn haflinger zijn er te groot voor geworden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:20

Elevien schreef:
Welk elastiek? In die van mij zit geen elastiek. Alleen twee elastieken touwtjes waarmee je het masker aan het hoofdstel kan vastmaken.

Die dus :+

Ik ga eerst hier in de winkel(s) in de buurt eens kijken wat zij hebben, dan kan ik eventueel nog ruilen moest de maat echt niet goed zijn, is toch wat makkelijker ;) Maar ik hou je aanbod in gedachten :Y)