Nadat mijn wintec isabell naar voren begon te schuiven tijdens het rijden heb ik hem vandaag na laten kijken. Ze raden me de FRA supersingel aan. Dit omdat de singelgroeve van mijn paard meer naar voren ligt en zo het zadel dus naar voren wordt getrokken. Deze singel zou stabieler blijven liggen achter de singelgroeve. Na wat research kwam ik bij dit probleem ook vaak de bananensingel bij en twijfel nu welke het beste zal zijn.
Iemand ervaringen met deze zadels voor dit probleem?
Ik raad een Kieffer comfort singel aan. Rossner van Divoza en Passier hebben ook een zelfde model. Een rechte of banaansingel hielp bij mijn merrie niks.
Pistasche
Geplaatst: 11-04-15 07:15
Hier hele goede ervaringen met FRA supersingel, zadel schoof geen centimeter meer! Heb voor het materiaal wel een schapenbontje eromheen gedaan, ze kreeg nog weleens een wondje door het materiaal van de singel. Had ook nog een neopreen hoes van Harry's horse om er omheen te doen, werkte ook goed, mocht je geen bont willen!
Calimero_
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-15 08:07
Tessebes schreef:
Ik raad een Kieffer comfort singel aan. Rossner van Divoza en Passier hebben ook een zelfde model. Een rechte of banaansingel hielp bij mijn merrie niks.
Ik heb nu al een anatomisch gevormde singel van rossner en dit helpt niks.
Smaai
Geplaatst: 11-04-15 09:34
Ik heb voor mijn AV ruin met dikke buik een FRA supersnel. Zadel blijft goed liggen. Maar dit geldt ook voor de Pfiff banaansingel.
Hier ook een rondbuikige av ruin inderdaad! Heb je ook het idee dat hij beter op de ene reageert?
Smaai
Geplaatst: 11-04-15 15:57
Ik vind ze allebei goed. Mijn ruin heeft wel een redelijke schoft, dus dat scheelt wel in het naar voren schuiven van het zadel.
Tessebes
Geplaatst: 11-04-15 22:22
Calimero_ schreef:
Tessebes schreef:
Ik heb nu al een anatomisch gevormde singel van rossner en dit helpt niks.
Bij mij werkt de Rossner Comfort perfect. Hier ook een pony waar alles schuift. Goede ervaringen. Ook een banaan singel geprobeerd maar dat had geen effect.
Als de comfort singel het naar voren schuiven niks vermindert, dan vraag ik me eerlijk gezegd af of je zadel wel in balans ligt. Een banaansingel en rechte singel gaat dan ook weinig uithalen.
Maar ik gebruik hem bijna dagelijks. De bobbel zorgt dat de singel niet verder naar voren kan en de gespen zit dusdanig naar achteren dat de singelstoten redelijk naar beneden kunnen wijzen ipv schuin naar de singelgroeve.
Bij jou paard is dat dus de oplossing maar geen paard is gelijk. Bij die van mij schoof het zadel alsnog naar voren, dus we kunnen er lang en breed over door praten maar dit is geen oplossing in mijn geval.