Beste singel voor dit probleem??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Beste singel voor dit probleem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 15:12

Beste Bokkers,

Nu mijn zadel compleet word aangepast kreeg ik ook advies om een andere singel te zoeken. Rij momenteel met een simpele rechte katoenen singel.
Nou heeft mijn paard een lang doorlopende schoft, waardoor mijn zadel vrij ver naar achteren ligt op de rug en mijn singel ook automatisch verder naar achteren ligt. Te ver naar achteren naar mijn mening, want hij ligt totaal niet achter het voorbeen.

Welke singel ligt toch verder naar voren zonder mijn zadel hoger de schoft op te duwen?

Nog wat extra informatie mocht je een voorstel willen doen.
VZH zadel dus langere singel
Materiaal maakt niet uit
Prijs graag onder de 100 euro

MissMiekjee

Re: Beste singel voor dit probleem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:27

Goh, lastig. Herken het verhaal wel, hier ook een paard met een lang doorlopende schoft en vrij grote schouders, waardoor automatisch alle singels verder naar achter liggen. Op zich zou dit geen probleem moeten leveren, maar kan me wel voorstellen dat het een raar zicht geeft. Als je een dressuurzadel zou hebben zou het de zoektocht al een stuk makkelijker maken, maar helaas :o .

Zelf zou ik dan denken aan een anatomisch gevormde singel, die loopt in het midden iets naar voren toe en volgt de vorm van het paard beter. Dan kun je denken aan bijvoorbeeld zoiets: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

Daarnaast zou je ook de asymmetrische singel van Mattes kunnen overwegen (helaas wel iets boven je budget) : http://www.hipponet.be/index.php?item=0 ... 68&lang=NL

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 16:00

Ja idd een dressuurzadel zou al een stuk makkelijker zijn.
Viel mij laatst op dat hij erg ver naar achteren ligt en de zadelmaker zei hetzelfde.
Waar hij nu ligt lijkt me ook niet echt prettig voor het paard. Vandaar dat ik opzoek ben naar iets anders.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:36

Inderdaad anatomisch gevormde singels en singels met een flinke boog erin.