Ik verzorg sinds 2 jaar een minishetlander van 80 cm hoog. Ze heeft daarbij ook een klein hoofdje. Nu ben ik bezig om haar te laten wennen aan het hoofdstel, maar ik stuit tegen een probleem: de hoofdstellen zijn te groot.
Ik ben begonnen met een hoofdstel maat shet, maar die was veeeel te groot. Deze heb ik half gesloopt om er gaatjes bij te prikken, dit was goed als tijdelijke oplossing tot ik iets beters had gevonden maar langer ook niet. Was trouwens niet duur, dus helemaal niet erg.
Even geleden heb ik het mini-shet hoofdstel van de epplejeck aangeschaft. Ik heb uit voorzorg eerst de maten opgevraagd, Sjors dr hoofd opgemeten en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dit moest passen! Dus hoofdstel gekocht en ik passen. In eerste instantie leek het te passen! Dus kaartje eraf, invetten en later nog een keer passen. Crap
. Toch te groot. En daar heb je dan 35 euro voor betaald. Heeft iemand nog andere opties voor een hoofdstel, die nog kleiner is? Want ik wil nu toch wel eens gaan beginnen met een goed hoofdstel...
Groetjes, Linde
Maten vorig hoofdstel, hoofdstel mini-shet epplejeck:
Bakstukken 19cm
Neusriem 43cm omvang
Kopstuk 31cm
Frontriem 29cm

)