mondhoeken...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JillVanHedel

mondhoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:50

Hoihoi!

Ik ben denk ik al de zoveelste die met dit onderwerp komt, maar wil toch jullie mening weten!
Ik heb een merrie, leuke en soms pittige tante om te rijden. En heeft ook de neiging om de rechterkant van haar bit vast te pakken. Hier zijn we al druk mee bezig om dit minder te maken, maar het lukt nog niet altijd.

Maar ze heeft ook altijd ontzettend last van gevoelige mondhoeken, maar je moet de mondhoeken een heel stuk naar buiten krullen om de scheurtjes te kunnen zien. Bitringen hebben naar mijn idee dus geen nut meer.
Ik smeer me een ongeluk met vaseline, maar het blijft maar open gaan. Ik heb nu een wat dunnere dubbelgebroken watertrens. Bitloos rijden is voor haar helaas geen optie. Misschien een nieuw bitje? Of is het toch maar eindeloos smeren met vaseline?

Ik hoor graag wat jullie te vertellen hebben!
Groetjes Jill! :D

Hilary

Re: mondhoeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:54

Van vaseline wordt de huid volgens mij juist zacht (denk aan zelf je handen constant insmeren met nivea ofzo), dus lijkt mij eerder beschadigen. Er zijn paarden die nou eenmaal sneller kapotte mondhoeken hebben dan anderen, net als dat de ene sneller kale plekjes heeft van een halster dan een ander paard.

Ik zou een ander bit proberen. Mijn ruin had het ook af en toe (geen idee waarom soms wel of soms niet), maar met z'n leren bitje nog geen last van gehad.