verschil hh balance pad - kingsley pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodyy93

verschil hh balance pad - kingsley pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:59

ik was een beetje aan het kijken voor een kingsley pad, dit omdat mijn paard nog jong is maar snel zijn spieren in de rug vast zet. gyropractor is er al vaak bij om dit te helpen, maar een pad om een beetje te dempen kon geen kwaad. zadel ligt overigens helemaal goed. daar is zadelmaker meerdere malen bij geweest!
nu zag ik dat harry's horse hetzelfde principe pad op de markt heeft gebracht?
heeft iemand hier al ervaringen mee? of gehoord van andere?
ik word er wel nieuwsgierig naar!

MoniekV

Re: verschil hh balance pad - kingsley pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:08

De Kingsley pad heb ik nog nooit vast gehad maar de HH wel en die voelt als een stuk karton wat volgens mij je paard niet echt ten goede komt..

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 17:06

Oke ik heb de Kingsley in me handen gehad en stuk karton zou ik het niet noemen, maar daar is iedereen anders in! Dus of het verschilt is dan nog de vraag haha!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:07

Moniek schrijft hierboven dat ze de hh karton vond.
Ben ook geïnteresseerd maar vind ze toch best duur voor een probeersel ;) ik volg je topic even. Die Kingsley lijkt me best wat maar vind hem wel erg duur

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 05:47

pluisje88 schreef:
Moniek schrijft hierboven dat ze de hh karton vond.
Ben ook geïnteresseerd maar vind ze toch best duur voor een probeersel ;) ik volg je topic even. Die Kingsley lijkt me best wat maar vind hem wel erg duur

Volgens mij kun je de Kingsley pad testen bij Dochorse.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:07

Ken ook iemand die ze verkoopt waarbij je ze mag proberen maar het is zo veel geld dat ik voor zomaar extra niet zo'n ding kan aanschaffen. Ga over een week mijn baan kwijt raken en heb nog geen zicht op iets anders. Ze lijken me wel fijn :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:18

Ik vond hem ook hard en stug, de pad van HH. Ik zou hem om die reden niet kopen. Ik raad je ook aan om hem eerst even te bekijken in de ruitershop en niet ongezien online te bestellen.

Ik gebruik de Theraflex pad van Parelli. Super fijn, met luchtkussens en indien gewenst chims.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 06:55

Ik heb de Kingsley zelf in gebruik en de HH in handen gehad en het verschil is (helaas) echt enorm. De Kingsley is zacht en flexibel. De HH stug en niet buigzaam. Zeker wat meer neertellen en gewoon voor de Kingsley gaan :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:17

Jessix die van parelli lijkt me ook wel wat. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Was heel duur zeker?

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:24

Ik heb ook een Kingsley pad 2 laags, bevalt goed en blijft soepel ook na 1,5 jaar gebruik. Die van HH heb ik niet in handen gehad. Ik investeer liever in iets goeds, je hebt er jaren wat aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:48

pluisje88 schreef:
Jessix die van parelli lijkt me ook wel wat. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Was heel duur zeker?

Ja, dan ben je een dikke € 300,- kwijt. Een enkele keer zijn ze 2de hands te koop.
Mijn zadel ligt goed, dus ik gebruik hem gewoon als dekje, zonder verdere opvulling van shims, maar dus wel met een dun laagje lucht erin. Mijn paardje lijkt dat wel fijn te vinden. :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:43

Jessix schreef:
pluisje88 schreef:

Ja, dan ben je een dikke € 300,- kwijt. :j

Whaah |(

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 16:17

Ik heb nu een Kingsley 2 laags gekocht 2e hands in het bruin had liever zwart maar dit was zo'n aantrekkelijk prijsje dat is het proberen waard! Ik krijg hem denk ik volgende week binnen ben benieuwd! Iig niet de hh dus bestellen vond het ergens ook wel vreemd Kingsley 1 en 2 laags en hh alleen 3 of 4 laags, kon me dus goed voorstellen dat de hh stugger was. Nu denk ik bevestiging genoeg! Zodra ik de Kingsley in gebruik heb laat ik weten wat mijn bevindingen zijn! Het leek me toch wat lekkerder zo'n pad inplaats van een dik bontje.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:44

Ik zou dan eerder pro lite kopen, die heb ik nou al een jaar en die blijft hetzelfde kwa dikte, Kingsley wordt dun en slap heb ik het idee.

Micks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:54

Ik ben erg fan van kingsley. Via dochorse de 1 en 2 laags geprobeerd en uiteindelijk ben ik gegaan voor een tweelaags. Heb er super veel plezier van! Ben benieuwd naar je bevindingen ts :)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:02

hey!
Ik zag ook dat er 3laags kingsley pad bestaat.. Bijna 't zelfde prijs dan gt concept (fr)..
Iemand nog ervaring?
Ik heb getest gt concept racepad (ja, ik weet 't.. staat echt niet aan onder dressuurzadel...) Paard liep geweldig! Dus nu de vraag: kingsley ou gt concept?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 15:05

Heb hen binnen ziet eruit als fijne pad voelt ook wel lekker, mijn paard hoest dus ben niet 100% lekker aan het rijden, maar voor nu lijkt het wel lekker! Hij loopt opzich prima ermee. Maar kan niet goed oordelen!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:13

Maar als je zadel goed past,waarom een pad eronder? Ik had ook een pad en mocht die juist niet onder mijn zadel leggen omdat mijn zadel goed paste,een pro-lite pad bv is bedoeld om een zadel passend te maken.
Mijn zadelmaker zegt altijd onder een goed passend zadel zo min mogelijk spul steken,alleen een dun dekje het liefst niks,alleen moet je dan iedere keer je zadel poetsen :-)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:19

Er word steeds duidelijker, dat hoe goed een zadel ook ligt. Dat de drukverdeling bij iedere gang, overgang, tempowisseling veranderd en ik geloof dat wel, een paard beweegt in al die dingen op een andere manier. En daarbij is mijn paard snel gevoelig in zijn rug, strakt heel snel. En mijn chiropractor heeft dit geadviseerd

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 06:45

Jody93, dus je voelt wel verandering met rijden sinds je deze pad hebt? Is je paardje miner gevoelig in zijn rug?

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:04

Ik heb een vraagje voor de personen die al een kingsley pad gebruiken. Is deze ook te gebruiken als opvulling wanneer het zadel nog een beetje op de schoft ligt? Paard is nog in ontwikkeling en gebruik nu een equitex pad van een vriendin. Daarmee gaat het super. Twijfel nu tussen een kingsley pad en een equitex. Omdat die van kingsley wat dunner is.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 10:17

skogan ja ik vind van wel! ik vind het een fijne pad.
en hij loopt er ook lekker los onder, als in veel beweging en schwung!

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:12

Jodyy93 schreef:
skogan ja ik vind van wel! ik vind het een fijne pad.
en hij loopt er ook lekker los onder, als in veel beweging en schwung!

Excellent :)
Als er iemand die heeft te koop tweedehands ik ben geintereseerd ;)

Weet iemand nog verschil tussen kingsley pad en deze van fast fabrics? (beide 3Dvezels)