welke neusriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

doornrooss

welke neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 12:32

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe neusriem gaan kopen voor mijn pony van 4. Nu heeft hij een gecombineerde maar die gaat de hele tijd scheef omdat hij een beetje te groot en breed is voor mijn pony. Ik vroeg me af wat voor soort/merk neusriem het best is voor een jonge pony die zacht in zijn mond is maar af en toe zijn tong over het bit gooit ( ik trek niet aan hem, deed ie ookal met longeren en er komt een bitpasser.. Als je dat zo noemt haha)

Ik zat te denken aan een lage neusriem maar ik las dat dat niet zo'n vriendelijke neusriem was. Wat zouden jullie aanraden?

DreamGuide

Re: welke neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:09

Ik ben natuurlijk geen professional wat betreft hoofdstellen e.d. maar ik kan je wel mijn persoonlijke ervaring meegeven.
Ik heb voor mijn (binnenkort lease) paardje een gecombineerde neusriem met de bovenste zeg maar een brede, aansnoerriem. Daar ben ik heel tevreden over, omdat je voor mijn gevoel (zolang je de sperriem niet kei-strak gaat zetten) niet de mond dicht knijpt en alles er toch netjes bijeen uitziet.

Ik denk dat het er ook heel erg van af hangt wat je wilt gaan doen met je pony. Ik ben zelf een vrij fanatieke dressuur ruiter, maar vrienden van mij doen meer aan springen en die gebruiken dan een mexicaanse neusriem.

Ik denk dat het vooral een kwestie is om te kijken wat je pony prettig vind. Maar zoals ik al eerder zei, ik ben geen professional.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:13

hangt van paard tot paard af, ikzelf gebruik een gecombineerde neusriem, maar jou pony kan bij wijze van een lage neusriem wel fijner vinden

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:14