Wie kan mij helpen aan een contract voor een zadel op proef. Ik heb afgesproken dat ik het volledige bedrag betaald. En dat het zadel binnen 5 dagen retour komt mocht het niet passen.
Marocje
Geplaatst: 05-04-15 09:30
Zelf heb ik het altijd in goed vertrouwen gedaan, heb drie keer een zadel gepast en terug gebracht, nooit een probleem gehad. Behalve dan dat we het beiden jammer vinden dat het niet paste en de koop niet doorgaat.
Een contractje kan best helpen, maar vraag me dan meteen af in hoeverre: als iemand echt kwaad wil doen en je zadel zwaar beschadigd terug brengt, geef je zonder contract ook geen geld terug? Of andersom: wanneer iemand niet van plan is geld terug te geven, zal ie dat met contract ook niet gaan doen?
Wat wel handig is, samen goed kijken naar het zadel en eventuele beschadigen ed vooraf overleggen. Dat er niet achteraf over een beschadiging wordt gelogen, of ie er nou al was of juist niet.
Anouk2014
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 15:20
Ja idd het blijft moeilijk. Ik ben bang dat als het zadel niet past en dat ik hm terug breng in dezelfde staat dat ik mijn geld niet terug krijgt. Vandaar dat ik me afvroeg of er iemand is die dit op papier heeft gezet.
Marocje
Geplaatst: 05-04-15 16:08
Toevallig ga ik zo een zadel dat niet past terug ga brengen. Balen is het wel voor beide partijen natuurlijk, maar het belangrijkste is dat je al een goed gevoel hebt voordat je hem mee neemt. Als je twijfelt, zou ik het sowieso al niet doen..
En heb je niets op papier gezet? Dus op goed vertrouwen?
Anouk2014
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 16:24
En heb je niets op papier gezet? Dus op goed vertrouwen? Ik heb zelf er geen verstand van. Dus we hebben een afspraak bij de zadelmaker gemaakt. Dan kan hij oordelen.
Een contract is heel verstandig! Denk er aan om om goede foto's te maken van alle kanten waar je beide bij bent en een krabbel onder zet. Op die manier is bij beschadigingen goed te bepalen of het oude of nieuwe beschadigingen zijn. Ik neem tenminste aan dat in het contract komt te staan dat het zadel in dezelfde staat moet worden terug gebracht. Zet er ook termijnen in, voor terug brengen zadel en voor terugbetalen geld. En ook consequentie voor als die termijnen niet worden gehaald.
Marocje
Geplaatst: 05-04-15 16:41
Nee, ik heb nooit wat op papier gezet, in goed vertrouwen. Hebben wel eerst mail contact en daarna sms contact gehad, dus meteen met passen foto's doorgestuurd ed.
Ruitersporth
Geplaatst: 05-04-15 19:11
Een contract opstellen is niet verkeerd, dat kan ook een afspraak per mail zijn als de ander die bevestigd.
Ik heb hier alleen ervaring mee als (particulier) verkopende partij en ik zou niet moeilijk doen om iets te ondertekenen.
Wel eens gehad dat mensen dan bijvoorbeeld de helft wilden betalen en dan als ie past dat ze dan de andere helft kwamen brengen. Dat vond ik dan weer eng en heb ik ook niet gedaan.
Het is wel handig als je samen met de verkoper de beschadigingen even benoemt voordat je het zadel meeneemt.
En kopie van rijbewijs maken, dan weet je precies met wie je te maken hebt!
Marocje
Geplaatst: 05-04-15 20:03
Dat zijn dan weer dingen die ik niet zo prettig vind. Een vreemde mijn kopie ID geven...
Ook niet de helft (laten) betalen. Doe je in een winkel toch ook niet? " Ik pas de broek thuis wel, als ie past kom ik de rest brengen'
Maar net zonder problemen het zadel terug gebracht en geld terug gekregen. Het was ook een lieve meid, dus ik had daar wel vertrouwen in. En zij gelukkig ook in mij.
Ik heb al verschillende zadels gekocht en verkocht, en heb ook altijd met een contract gewerkt.. TS, pb me maar even, ga ik ondertussen even op zoek naar dat contract....