Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
germie schreef:En dan betaal je dus letterlijk voor een beetje lucht.
Nielojram schreef:germie schreef:En dan betaal je dus letterlijk voor een beetje lucht.
Yep,want de prijzen voor(gekant) schapenwol rijzen de pan uit!
De oplichters...10 kilo wol,en daar kunnen ze zeker 25 zadels meevullen...de boeven...
Ooit wel eens nagedacht over het feit dat de kennis die lucht cq wol in je zadel enig kennis behoeft??

), gewoon puur omdat ik er niet zo veel aan vind. Maar ik kan nu wel zelf gewoon meedenken, en kijken of ik te maken heb met een prutser of een kunner. En kleine dingen kan ik zelf zoals een kussen weer vastzetten o.i.d. Flair vullen is geen rocketscience, je kunt ook gewoon het pompje zelf kopen. Wol vullen, ja, daar komt veel meer bij kijken, zeker om het goed gelijk verdeeld in de kussens te krijgen. Een kussen voor of achter loshalen en vastmaken is niet zo heel moeilijk, je moet de juiste ronde naalden hebben, juiste garen, enz. Kijk, als ik dat flairzadel weer naar wol ombouw, dan ga ik dat echt zelf doen, de juiste wol ligt hier al (van een zadelmaker), en daarna laat ik het nog wel door iemand checken. Dat is voor mij een ter lering ende vermaek project.edice schreef:Theoretisch voordeel voor betere spierontwikkeling en drukverdeling, dat zou wel de hoofdreden zijn.
Geen slechte wolvulling met bobbels ed, gemakkelijke aanpasbaarheid is zeker ook een pluspunt.
Natuurlijk is een deskundig zadelpasser nog wel nodig voor aanpassing en verdere opvolging.
edice schreef:Had je de kussens zelf ingebouwd?
Ik zal het moeten laten inbouwen als ik wil overschakelen.
Met wol vullers heb ik helaas al zelf zoveel slechte ervaringen gehad, kan er boeken over schrijven.
Of je nu moet laten aanpassen voor lucht of wol, je moet toch betalen.
Alleen moeten ze voor wol wel de kussens losmaken.
Wat in mijn ogen weer meer kans geeft op fouten, met wol is het achteraf 'natte vinger' werk terwijl lucht aangepast wordt als je op je paard zit?
Of zie ik dit verkeerd?
) TTNB schreef:Om wol op te vullen hoeft een goede zadelmaker je kussens niet los te maken! Hij stopt het erbij via een klein gaatje en verdeelt daarna met verschillende methodes de wol die erin zit.
Aimee schreef:Jouw zadel is bovendien niet gemaakt voor Flair. Je kunt er niet zo maar vanuit gaan dat het werkt met Flair en zeker niet of het een verbetering zal zijn. Wat voor zadel heb je?