Barebackpad, aparte inlages nodig?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Barebackpad, aparte inlages nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 21:54

Hoi allemaal!

Na al een hele avond bokt en de rest van het internet te hebben afgespeurd, open ik toch maar een topic. Ik vraag me namelijk af wanneer je onder een BBP een pad met inlages 'moet' gebruiken om de druk goed te verdelen.

Nu kan ik me voorstellen dat een 'simpele' barefoot Ride-On BBP de druk niet optimaal verdeeld. Maar als je een Christ of Voest neemt, zijn dan extra inlages nog nodig, of kun je er vanuit gaan dat deze BBPs zelf de druk genoeg verdelen en de ruggengraat vrij houden? En dan heb je nog de verschillende materialen die de druk verdelen: foam, al ingevoerde inlages of 100% wol (http://www.reitsportpfer.de/en/bare-bac ... erfly.html bestaat bijvoorbeeld voor 100% uit lamsvel). Weten jullie of dat ook nog van belang is?

Kortom: hoe gebruiken jullie je BBP, en waarom heb je voor extra inlages gekozen of juist niet?

Groetjes,
Irlijn

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:13

Ik heb een christ barebackpad gehad en nu de grandeur barebackpad. Ik vind dat je bij dit soort barebackpads door de ingenouwde inlagenvlakken niet persee een speciale pad er extra onder hoeft te doen als je er vaker mee wil rijden. Maar pas wel de inlagen aan die je er in stopt naar de mate van intensiteit, ook je eigen gewicht en bouw van je paard. Als ik de christ op mijn huidige paardje als barebackpad wil gebruiken had ik zeker een extra pad er onder gedaan door de extreme schoft en nog weinig bespiering. Mijn grandeur heeft 3 inlagen vlakken en zou het niet nodig hebben.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:29

Dankjewel voor je reactie Daphneeeej. Hoe intensief gebruik jij je barebackpads? :) Ik ga in ieder geval al eens langzaam rondkijken naar goedkope pads voor er onder.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:40

xIrlijn schreef:
Dankjewel voor je reactie Daphneeeej. Hoe intensief gebruik jij je barebackpads? :) Ik ga in ieder geval al eens langzaam rondkijken naar goedkope pads voor er onder.

Ik heb een christ gehad die ik op mijn verzorgpaard 3 keer per eeek gebruikte en soms wel paar uur lang op buitenrit wel met goede inlages er in.. Een vriendin van me gebruikt haar christ soms wel 4/5 dagen in de week voor bakwerk. Dit word mogelijk standaard, dat ze geen 'normaal' zadel meer gebruiken.
Mijn grandeur barebackpad gebruik ik als volwaardig zadel maar dan wel met nog eens (buiten de 3 inlagen in de pad) een dekje met inlagen. mijn paardje rijd ik nog niet intensief (nog niet helemaal doorgereden)

Dapnik

Re: Barebackpad, aparte inlages nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:09

Ik heb een BBP van Barefoot, daar zit al iets in maar heb er een Prolite dressage relief onder en dat vind mijn pony duidelijk fijner.