Zadelhoes om mee te rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Zadelhoes om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:38

Hii,

Voor mijn pony heb ik een Isabell Werth zadel van Wintec, het zadel komt uit 2013 maar het ziet er nu echt al slecht uit. :(
Dat komt omdat ik twee bijrijders heb van 9 & 10 jaar en één van de meisjes is nogal klein, haar benen komen dus niet helemaal onder het zadel uit waardoor zij steeds over het zadel heen schuurt. Met blauwe zweetbladen van de wrijving als gevolg.

Nu is dit misschien een hele rare vraag maar bestaat er zoiets als een zadelhoes om mee te rijden? Want ik kijk nu best wel pijnlijk toe hoe mijn eigenlijk nog niet zo oud zadel ten onder gaat. :')
Of bestaat er misschien iets anders waarmee ik het zadel zou kunnen behandelen?

Alle adviezen zijn welkom!

Dit is het zadel (kunststof dus):
Afbeelding
en jullie snappen dan vast wel dat het onderste stukje, wat geen kunststof is helemaal blauw uitslaat en ik wil daar heel graag iets aan doen.

Smoethie

Re: Zadelhoes om mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:16

Zou je niet gewoon de beugels onder je zweetbad kunnen doen en dan een Zadelhoes er overheen ?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:57

een zadelbontje?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 15:12

Smoethie schreef:
Zou je niet gewoon de beugels onder je zweetbad kunnen doen en dan een Zadelhoes er overheen ?

Dan komen de beugels niet meer onder het zweetblad uit :Y)

nombrado schreef:
een zadelbontje?

Wat moet ik me hierbij voorstellen dan? Want die bestaan toch alleen voor het zitvlak en niet voor op de zweetbladen?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:17

Puckbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:06

Misschien een goedkope zadelhoes kopen en daar een gat in knippen voor de beugels, ziet er misschien een beetje raar uit maar ik denk dat het wel werkt!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 17:58

nombrado schreef:
xBontfire schreef:
Wat moet ik me hierbij voorstellen dan? Want die bestaan toch alleen voor het zitvlak en niet voor op de zweetbladen?

jawel.
http://www.ollashop.nl/a-646361/zalea/z ... -dressuur/

Zo ja maar dat zijn wel een hoop centjes :')

Puckbeer schreef:
Misschien een goedkope zadelhoes kopen en daar een gat in knippen voor de beugels, ziet er misschien een beetje raar uit maar ik denk dat het wel werkt!

Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen :j, een zadelhoes heb ik hier nog wel liggen ergens denk ik.. en anders koop ik er wel 1.
Zijn er nog goedkopere rijhoezen te vinden? Of word het zelf fabriceren? Ik wilde er eigenlijk zeker niet meer als 50 euro aan besteden aangezien ik zelf toch nog maar nauwelijks met mijn pony rijd

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:02

Ik weet dat op fb mensen zijn die zadel hoezen maken, misschien zo iemand benaderen voor een hoes met een opening voor de stijgbeugels

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:07

Laatst bijgewerkt door lycil8 op 03-04-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:07

Kan je dat onderste stukje niet met wat zeep of iets dergelijks schoon poetsen?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:14

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 18:18

@trusthim
Dankjewel voor de tip maar ik denk dat ik dan toch maar zelf iets ga fabriceren!

@lycii8
Ja thanks, precies zoiets zoek ik alleen is dit tegen de regen en ik vraag me dus af of dit wel fijn rijdt als je hier altijd mee moet rijden. Maar voor 15 euro zou ik het opzich wel kunnen proberen.

@pippaa
Ik poets dat deel heel vaak, vet het ook in ed. Maar dat het blauw uitgeslagen is is omdat de zwarte kleur eraf geveegd is door de laarzen, dat is niet van de troep.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:11

Citaat:
@lycii8
Ja thanks, precies zoiets zoek ik alleen is dit tegen de regen en ik vraag me dus af of dit wel fijn rijdt als je hier altijd mee moet rijden. Maar voor 15 euro zou ik het opzich wel kunnen proberen.

Ja daar twijfel ik ook een beetje over, je zou daarover heen weer een bontje kunnen leggen haha. Maar als je een beetje handig bent met de naaimachine kun je een zelf 'verknipte' zadelhoes ook mooi/netjes afwerken. Ze hebben overigens wel een actie nu dat je geen verzendkosten hoeft te betalen bij Kramer :)

Zou je dat onderste gedeelte niet met indringverf opnieuw mooi zwart kunnen maken?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:15

lycil8 schreef:
Citaat:
@lycii8

Ja daar twijfel ik ook een beetje over, je zou daarover heen weer een bontje kunnen leggen haha. Maar als je een beetje handig bent met de naaimachine kun je een zelf 'verknipte' zadelhoes ook mooi/netjes afwerken. Ze hebben overigens wel een actie nu dat je geen verzendkosten hoeft te betalen bij Kramer :)

Zou je dat onderste gedeelte niet met indringverf opnieuw mooi zwart kunnen maken?

Nou zijn mijn moeder of ik totaal niet handig met een naaimachine dus dat is dan ook wel weer een dingetje :Y) maar ik denk dat een fleece zadelhoes niet heel erg moeilijk gaat doen als je hem verknipt :')

Indringverf? Daar heb ik nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.
Alleen 'korrelt' het materiaal ook een beetje, het is dus al niet mooi egaal meer :n

bongartzfran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:01

Ik zou niet zo'n fleece zadelhoes nemen die @Daantj__ voorstelde omdat die niet de vorm van het zadel heeft van aan de 'bovenkant' in een rechte lijn loopt, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij staat strak en dan kan hij misschien te weinig naar beneden als je gaat zitten.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:57

Volgens mij volgt geen enkele (of weinig) zadelhoes precies het zadel en staan ze allemaal strak gespannen toch?

Er is een heel topic over het verven van lederen producten :) Daar kun je allerlei info vinden en foto's enzo, heel leuk voor andere dingen ook :D
[HAR] [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 15:24

bongartzfran schreef:
Ik zou niet zo'n fleece zadelhoes nemen die @Daantj__ voorstelde omdat die niet de vorm van het zadel heeft van aan de 'bovenkant' in een rechte lijn loopt, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij staat strak en dan kan hij misschien te weinig naar beneden als je gaat zitten.

Nee daar vreesde ik ook al voor :n

lycil8 schreef:
Volgens mij volgt geen enkele (of weinig) zadelhoes precies het zadel en staan ze allemaal strak gespannen toch?

Er is een heel topic over het verven van lederen producten :) Daar kun je allerlei info vinden en foto's enzo, heel leuk voor andere dingen ook :D
[HAR] [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Nee inderdaad volgens mij bestaan zulke zadelhoezen niet nee, misschien kan ik iets uit een fleece deken knippen.. die hebben we vast nog wel een oude liggen hier thuis.. maarja dan heb je weer geen elastiek natuurlijk :')

Dankjewel voor de link naar het topic ik zal eens kijken :j

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:58

Je zou dan misschien een hoes kunnen kopen die voor een wat groter zadel is bedoelt, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 15:34

lycil8 schreef:
Je zou dan misschien een hoes kunnen kopen die voor een wat groter zadel is bedoelt, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :)

Ja alleen dat word dan wel nog flink zoeken, aangezien er een best groot zadel op ligt. :7
Maar ik ga denk ik toch maar eens gewoon met een oude fleece deken aan de slag, bedankt voor de reactie's allemaal in ieder geval!