ervaring dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisanneeD

ervaring dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 20:49

Hallo Mede-bokkers :D ,

De afgelopen tijd ben ik mij meer aan het verdiepen in de zadel wereld en aan het
kijken naar dressuurzadels. Dit om mij kijk hier op te verbreden.
Ik ben het dit moment nog niet nodig en het heeft ook zeker nog geen haast.
Maar ik kwam echt super veel merken tegen waar ik geen weet van had.
Nou vroeg ik me af welke ervaringen hebben jullie met bepaalde zadelmerken, zowel goede als slechte ervaringen.

Ik hoor het graag van jullie :o

hynderfrou

Re: ervaring dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:43

Mijn zadel is van het merk Rossner, type amerika. Dit zadel past goed op de twee Friese paarden waar ik op rijd en ik vind het heerlijk zitten. Het was voor mij een betaalbare keuze en het zadel is van goede kwaliteit. Een andere amazone op stal heeft ook dit merk zadel en is ook dik tevreden. Mn zus heeft een zadel van passier, dat zadel heeft meer kwaliteit en was ook duurder bij aanschaf. Het leer is soepeler en het zadel is prachtig afgewerkt.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 08:35

Dankjewel voor je reactie. Ik heb zelf een kwpner die rond geribt is en een wat hogere Schoft heeft.dus zal ook eens naar rossner kijken. Heb ze voor bij zien komen en het zijn mooie zadels. En ook betaalbaar inderdaad want super geld heeft deze student niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:54

Ik verplaats dit topic van ED naar -> HAR waar het hoort.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:04

Dankjewel ik twijfelde Inderdaad al waar het moest.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:53

Ik ben zelf vooral fan van Bates (de leer-variant van Wintec, veel beter kwaliteit). Zitten heerlijk, goed afgewerkt, goede kwaliteit leer maar ze blijven betaalbaar.
In een iets hogere prijsklasse zijn de Stübbens ook wel goed, de nieuwe versies. De oudere versies vind ik erg hard zitten (iets wat ik met Kieffer ook heb).

Ik heb ook al op een Prestige gereden maar daar moet je voor zijn. Ik zat er erg instabiel op, wat ik op nog geen enkele andere zadel heb meegemaakt.

De echt goedkope merken zou ik vanaf blijven.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:20

Ik heb zelf ook niks met kieffer. Heb op dit moment een JC. daar ben ik wel tevreden over maar van bates had ik nog nooit gehoord, wintec daar in tegen wel maar dat is ook niet mijn ding.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:24

Hier een Rossner Amerika. Vind het een mooi zadel, zit fijn en ligt goed op ons paard :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:25

Ik heb altijd passier zadels. Liggen op bijna elk paard goed. Ondanks de diepe zit en wrongen geen gedwongen zit, maar je zit er wel heel stevig in. Ik heb nu hubertus schmidt.

Nieuw misschien wat prijzig maar ook tweedehands goed te krijgen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:25

Ik heb een prestige en een Stubben.
Maar vind de prestige toch stukken fijner zitten.
De prestige heb ik nu 5 jaar. Het is dat het niet op beide ponies past.
Anders wist ik het wel haha.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:28

Zelf sinds kort op mijn rond geribte met hoge schoft Gelderse ruin een Sella zadel. Heerlijk zadel en 2e hands via zadelmaker kunnen aanschaffen. Nieuw zit ie boven mijn budget.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:28

Ik heb een KN allegro. Ligt op een Fries x Andalusier. Fijn zadel met super zit. Kost wat maar je hebt er jaren plezier van/mee.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:29

Ik heb voor mijn bolle (rondgeribte) pony met vrijwel geen schoft een Wintec Isabell Werth zadel, hij zit opzich wel lekker alleen ik krijg er wel vrij snel zadelpijn van als ik veel stap en dus veel moet zitten. Ook vind ik dat je niet veel steun in het zadel hebt, ik ben nooit een fan geweest van Wintec maar anders werd het een héél duur zadel, want dit was de enige die echt goed op haar lag. Is overgens een kunststof zadel dus daar moet je ook van houden, ik houdt daar persoonlijk niet van. De nieuwprijs hangt ergens rond de €1000,- de mijne komt uit 2013, maar die ziet er niet al te goed uit want mijn bijrijders zijn eigenlijk te klein voor het zadel, mja die is nu toch al 'kapot' (blauwe vlekken waar de benen liggen) |o

Op mijn kwpn'er die ook best rond is met een hoge schoft heb ik een Kieffer Paris zadel en mijn god is dat een fijn zadel! Het zit als een huis, naar achter klappen is onmogelijk en de kniewrongen zijn ook onwijs fijn echt een aanrader! Ik heb hem als tweedehands overgekocht, nieuwe zijn ze best prijzig.. rond de €2600,- geloof ik?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:31

Ik rij momenteel met een Prestige dressuurzadel, heerlijk zadel en biedt voldoende steun.
Je zit er niet te diep in, maar ook niet te oppervlakkig. Precies goed, naar mijn mening. :)

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:36

Jaaaa ik hoor ook heel veel goeds over prestige ! Maar sella is toch heel duur of heb ik dat nou verkeerd ? En bestaat er ook zoiets als een veelzijdig zadel richting dressuur? Haha

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:39

ik had voor mijn vorige pony (korte ronde New Forest) een nieuwe Thorrowgood T4 Cob gekocht
ik vind het echt een fijn zadel (en is er geloof ik ook in dressuurvariant)
en laat deze nou toch ook op mijn jonge gelderse merrie passen... (nu nog wel)
het zadel is ook echt de max. aan lengte gezien de merrie ook heel kort is :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:43

LisanneeD schreef:
Jaaaa ik hoor ook heel veel goeds over prestige ! Maar sella is toch heel duur of heb ik dat nou verkeerd ? En bestaat er ook zoiets als een veelzijdig zadel richting dressuur? Haha

Die zijn idd niet goedkoop. Tweedehands is dan een goede optie. Prestige is nieuw ook niet de goodkoopste, wel meer tweedehands verkrijgbaar.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:46

LisanneeD schreef:

Sella is goedkoper dan Prestige volgens mij als ik de prijzen zo vergelijk, heb geen ervaring met Sella maar volgens de site is het duurste zadel €2395.

Voor dit Prestige zadel reed ik met een Anky zadel, moet zeggen dat dat ook wel een erg fijn zadel was!
Beetje hard, maar niet storend. Maar op deze Prestige zit ik wel wat steviger moet ik zeggen.

Denk eigenlijk niet dat er een veelzijdigheidszadel bestaat die neigt naar een dressuurzadel. Ja, je hebt wel vzh's met een diepe zit, maar die bladen zitten dan alsnog een beetje tussen dressuur/springen in.. ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:48

Ik heb een Rossner Amerika. Fijn zadel! hiervoor had ik een Ainsley, maar die had een hele hoge en scherpe/smalle boom. Dit vind ik bij de Rossner veel fijner.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:52

Oké top! Haha weer wat geleerd dacht dat sella duurder was dan prestige. Maar ik als student koop dan inderdaad een tweede hands zadel. Van sommige zadel prijzen kun je paard kopen haha.

emmaloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:41

Ik heb een daaleman gekocht. Past perfect op mijn fries en zit heerlijk. Diepe zit en veel wrong maar niet dwingend. Tweedehands gehaald en valt nog wel mee met de prijs. Zeer tevreden mee.