welk slot hebben jullie op je zadel kast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

welk slot hebben jullie op je zadel kast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:28

Begin januari dit jaar is er bij ons op stal ingebroken en zijn bijna alle zadels gestolen. Ook die van mijn verzorgpaard.

Nu heeft zijn eigenaar een nieuw zadel gekocht. Deze ligt veilig thuis, alleen nu zitten wij met het probleem dat het zadel op stal moet blijven als ik zou willen rijden. Ik zou mij persoonlijk onwijs rot voelen als het zadel dan gestolen zou worden. Ik zou daarom graag willen investeren in een goed slot.

Vandaar mij vraag, welk slot hebben jullie op je kast?

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: welk slot hebben jullie op je zadel kast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:30

Niet. :') Als ik zelf savonds op het erf kom, heb ik de autodeur nog niet dicht kunnen gooien voor staleigensar met een knuppel het terrein op komt. :') Ben niet bepaald bang voor mijn spullen.

Vroeger op mijn eigen stal had ik een simpel slot van de bouwmarkt met een sleutel.
Heb je wel eens gekeken naar zo'n zadelslot?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:31

Een slot heeft zo ontzettend weinig nut. Ze slijpen het doormidden en dan ben je alsnog je zadel kwijt. Bij ons op stal is na de recente inbraak een alarmsysteem aangelegd en nu durf ik vanaf deze week mijn zadel wel weer daar te laten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:33

geen :p sta op een kleine stal. een deel van de spullen slingeren rond in een lege stal die voor hooiopslag wordt gebruikt (borstels, riek, schep, laarzen etc.). de zadels hangen zelfs in een hokje zonder deur :p mijn kast wordt "beveiligd" door mijn borstelkoffer :D (de deur blijft niet meer dicht zonder). en halsters en touwens liggen op een deksel vn een voerton :D

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:34

Onze ervaring is dat een hangslot zo opgeknipt is. Zadelsteunen met slot zijn er dacht ik alleen maar met een hangslot. Er zijn ook andere sloten die moeilijker open te maken zijn, alleen welke dan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:04

Een discusslot is haast niet open te knippen, dat moet gezaagd of geslepen worden, en dat maakt voor een inbreker vaak te veel lawaai en duurt te lang waardoor ze je zadel waarschijnlijk wel overslaan.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:10

Kan zo'n slot niet met een paperclip oid opengemaakt worden 8nnemiek?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:13

Het enige wat effectief is, is het op een plaats steken waar mensen het niet vinden. Of tenminste niet gaan zoeken. Zo had een vriendin van me haar zadel in een oude vriezer steken. Achteraan verluchting gemaakt en er zat geen slot op. Geen enkele inbreker gaat even in de frigo kijken of er wat goud in zit ;) blijkbaar dus ook niet op stal want ze hadden er eens ingebroken maar haar zadel niet meegenomen (overigens alleen zeer dure merken meegenomen, of het daar aan ligt kan ook natuurlijk).

Annemiek, klopt helemaal, maar dan moet je ook nog een goede bevestiging hebben. Vele kasten zijn van hout, dan kloppen ze gewoon met een bijtel een stuk hout eraf en je kan in de kast. Dan zou je ook al een erg stevige ketting oid. moeten hebben.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:15

Wij hebben ook een alarmsysteem op de zadelkamer, is dat geen mogelijkheid? Als ze het slot niet makkelijk kunnen openmaken kunnen ze idd misschien gewoon je kast kapotmaken, of het 'beslag' waar je je slot aan vastmaakt..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:16

ieder slot is open te breken, maar je maakt ze het wel moeilijker met slot. Als je buurvrouw geen slot heeft zullen ze eerder die kast in duiken!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:18

Nymeria schreef:
Wij hebben ook een alarmsysteem op de zadelkamer, is dat geen mogelijkheid? Als ze het slot niet makkelijk kunnen openmaken kunnen ze idd misschien gewoon je kast kapotmaken, of het 'beslag' waar je je slot aan vastmaakt..

Onze (afgesloten) kasten staan over het hele erf verspreid, dus dat is helaas geen optie -O-

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:20

Je hebt van die zadelkluisen, die hebben garantie dat als je ze verankerd en er wordt toch wat gestolen je dat dan vergoed krijgt. Die dingen zijn alleen wel heul duur.

Je kan én een goed slot op de kast én zo'n zadeldrager met slot doen, dan maak je het ze igg wel heel moeilijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:21

Manon, dat soort sloten krijg je niet zomaar open met een paperclip nee.
Maar de rest van de bevestigingen moeten inderdaad wel ook goed zijn. Een enorm slot aan een smal kettinkje heeft natuurlijk weinig zin :Y) Als het mogelijk is zou ik een stevige zadelsteun in de betonnen muur vast maken, en dan een flinke ketting er omheen draaien en met een discusslot vast zetten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:51

Zijn deze dingen eigenlijk wat? Lijkt me nog even bouten eraf kloppen met een beitel oid. en dan kan het metalen frame er ook af.

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:55

Leen schreef:
Het enige wat effectief is, is het op een plaats steken waar mensen het niet vinden. Of tenminste niet gaan zoeken. Zo had een vriendin van me haar zadel in een oude vriezer steken. Achteraan verluchting gemaakt en er zat geen slot op. Geen enkele inbreker gaat even in de frigo kijken of er wat goud in zit ;) blijkbaar dus ook niet op stal want ze hadden er eens ingebroken maar haar zadel niet meegenomen (overigens alleen zeer dure merken meegenomen, of het daar aan ligt kan ook natuurlijk).

Annemiek, klopt helemaal, maar dan moet je ook nog een goede bevestiging hebben. Vele kasten zijn van hout, dan kloppen ze gewoon met een bijtel een stuk hout eraf en je kan in de kast. Dan zou je ook al een erg stevige ketting oid. moeten hebben.

Want 10 koelkasten naast elkaar is ook niet verdacht :+ hahahaha. Sorry.

Het verschil is, met slot ben je vaak verzekerd en zonder slot is het je 'eigen domme schuld'. Dus ook bij ons, overal een slot op!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:02

hond aanwezig op het erf in een buitenverblijf die aanslaat als er een auto in het donker het erf opdraait, en bij een bekende auto gaat jammeren om aandacht lol.

rolhek blokkeert de poetsplaats die voor de stal ligt.. daar kun je overheen stappen, maar je kunt niet zonder dat het gehoord wordt je auto/busje voor de stal parkeren.. dus zo'n 50 meter tippelen met armen vol spullen, van de stal naar binnen het zicht van de hond (succes, na twee keer lopen staat die al te stuiteren natuurlijk).. hek openen is ook geen optie, want dat gaat met een veredeld winkelwagenwieltje (lekker soepel dus nottttt) over beton rofl. dan is het voor de pensionhoudster 1 blik uit het raam en een slagmateriaal naar keuze pakken bij een onbekend voertuig.

dan ben je binnen, moet je eerst zorgen dat je in het donker (licht aangooien en het halve paardenpeloton wordt enthousiast als ze een paar uurtjes gestaan hebben natuurlijk) niet over een van de 19 katten heen struikelt en je dna materiaal in de vorm van enkele verloren tanden of het gat in je hoofd achterlaat.

dan kom je eindelijk bij de zadelkamer en dan zit dat kreng op slot.. natuurlijk is het gelijk duidelijk waar de sleutel is.. hangt een mooi kastje naast de deur.. maar toen moest je nog 4 cijfers goedgokken.. En tenslotte zijn de zadelkasten voorzien van hangslotjes en/of ingebouwde sloten..

denk dat ze onze stal wel links zullen laten liggen.. die komen nooit heel of ongezien/gehoord van het erf.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 17:13

Hahahaha leffroi :')

8nnemiek, zo'n slot is geen optie. Mijn vriend krijgt deze binnen 10 seconden open met een paperclip. :Y)

Wij dachten ook dat het bij ons wel moeilijk zou zijn elena. Wonen 3 mensen op het erf, 2 hebben er honden, staat een hek voor waar je wel overheen kan maar dat maakt ook herrie, moeten over een grind pad langs de huizen (maakt herrie) en niemand die iets gehoord of gezien heeft, honden zijn ook niet aangeslagen. En daarbij zal het van de achterste kasten naar de weg toe zo'n 300 meter lopen zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:33

De sloten die ik heb daar kom je niet eens in met een paperclip. Je moet natuurlijk wel een goede kopen, niet zo eentje van de markt.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:41

ik had een kast in de stal. geloof nooit dat zadel dieven ook de stal in gaan? maar bij ons is het ook nog nooit gebeurd.

nu sta ik aanhuis bij iemand en daar kom je het terrein niet op zonder dat de honden aanslaan. hier dus ook geen slot op mijn kast :)