Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Als ik zelf savonds op het erf kom, heb ik de autodeur nog niet dicht kunnen gooien voor staleigensar met een knuppel het terrein op komt.
Ben niet bepaald bang voor mijn spullen.
(de deur blijft niet meer dicht zonder). en halsters en touwens liggen op een deksel vn een voerton
blijkbaar dus ook niet op stal want ze hadden er eens ingebroken maar haar zadel niet meegenomen (overigens alleen zeer dure merken meegenomen, of het daar aan ligt kan ook natuurlijk).Nymeria schreef:Wij hebben ook een alarmsysteem op de zadelkamer, is dat geen mogelijkheid? Als ze het slot niet makkelijk kunnen openmaken kunnen ze idd misschien gewoon je kast kapotmaken, of het 'beslag' waar je je slot aan vastmaakt..
Als het mogelijk is zou ik een stevige zadelsteun in de betonnen muur vast maken, en dan een flinke ketting er omheen draaien en met een discusslot vast zetten. Leen schreef:Het enige wat effectief is, is het op een plaats steken waar mensen het niet vinden. Of tenminste niet gaan zoeken. Zo had een vriendin van me haar zadel in een oude vriezer steken. Achteraan verluchting gemaakt en er zat geen slot op. Geen enkele inbreker gaat even in de frigo kijken of er wat goud in zitblijkbaar dus ook niet op stal want ze hadden er eens ingebroken maar haar zadel niet meegenomen (overigens alleen zeer dure merken meegenomen, of het daar aan ligt kan ook natuurlijk).
Annemiek, klopt helemaal, maar dan moet je ook nog een goede bevestiging hebben. Vele kasten zijn van hout, dan kloppen ze gewoon met een bijtel een stuk hout eraf en je kan in de kast. Dan zou je ook al een erg stevige ketting oid. moeten hebben.
hahahaha. Sorry.