Kniebeschermer back on track.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Kniebeschermer back on track.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 19:28

Heeft er iemand ervaring met een kniebeschermer van back on track?

Ik wil deze graag gebruiken voor mijn paard op de wei.

De dierenarts is geweest vandaag en heeft foto's gemaakt van mijn paard zijn knie
Het volgende is gebleken:

De dierenarts dacht misschien atrose aan mijn verhaal te horen. Foto's gemaakt maar er was helemaal niets te zien op de foto's. Geen enkel plekje aan zijn knie. Helaas was het iets veel ergers..
De weke deeltjes van zijn knie zijn beschadigd. Je kan het vergelijken met een kruisband van een mens die gescheurd is, wat wel geopereerd kan worden en er een nieuwe reconstructie ingezet kan worden bij mensen. Maar bij paarden is het helaas niet mogelijk.
Deze blessure komt bijna niet voor, en er is dus ook helemaal niets aan te doen.
Mijn paard zal niet meer kunnen functioneren als recreatiepaard maar zal gewoon lekker vervroegd in pensioen gaan (is bijna 14)

Omdat hij weer kan kreupelen (terug kerende blessure) als hij bijvoorbeeld verkeerd opstaat of gek doet in het land of wat dan ook. Hoop ik dat dit een beetje kan helpen?

Krisje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:53

Dag Stagediver,

Mijn paard heeft een gelijke blessure aan haar achterknie. Beschadigingen voorste kruisband en aanhechtingen binnenste meniscus. Ik was me een beetje aan het inlezen en kwam jouw bericht tegen.
Hoe gaat het nu met je paard?

Groetjes

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 18:41

Hoi Hoi,
Inmiddels heb ik hem aan mijn moeder gegeven, want had best wel veel dierenarts kosten e.d. aan hem en dat kon ik niet betalen, dus mijn moeder heeft heel veel geld in hem investeert.
Hij is niet meer kreupel, hij had helemaal niets aan zijn voorbenen, hij hield spanning vast op zijn spieren wat met magnesium is opgelost, al met zoveel dierenartsen bezig geweest voor niets, wel kuurtje cortisone gehad.

Afbeelding
M'n mama met hem op wedstrijd.