Bitloos hoofdstel F.R.A Abby, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Bitloos hoofdstel F.R.A Abby, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:02

Ik kwam dit hoofdstel tegen en ben benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft.

http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... _5330.html

Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar bitloos rijden met mijn fries, ondanks dat ik altijd sceptisch naar bitloos rijden heb gekeken. Tijd voor een andere kijk. maar aangezien ik dit eigenlijk het enige mooie bitloze hoofdstel vind en de drukverdeling hiervan mij erg aanspreekt Ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden En of jullie hem al kennen!

Brand los!

Frummels

Re: Bitloos hoofdstel F.R.A Abby, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:04

Ik ben zelf niet zo'n fan van kaakgekruist, maar dat is een kwestie van persoonlijke ervaring en dat ligt natuurlijk ook helemaal aan je paard. Die van mij is vrij gevoelig en reageerde hier niet zo goed op. Ik heb nu de FRA pardoes (sidepull) die ga ik morgen voor het eerst proberen, maar de huidige sidepull bevalt ook heel goed alleen is nodig aan vervanging toe. :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:25

Ik heb de goedkopere versie (Dietsji), en die bevalt super. Ik had ook naar deze gekeken maar vond hem gewoon te duur. Ik heb zelf alle bitloze optomingen geprobeerd en mijn Fjord liep uiteindelijk het lekkerst op een kaakgekruist. Ik gebruik hem voornamelijk voor de dressuur (start ook bitloos) en vond daarin de meeste hoofdstellen niet duidelijk genoeg qua verschil van druk op beide op enkele teugels.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:25

Ik heb trouwens wel gewoon de zwart-onderlegde ;)
Edit: zie trouwens dat de Abby leren kinriempjes heeft, dat was voor mij ook een reden om hem te laten hangen. Mijn ervaring is namelijk dat deze riempjes toch best snel uitrekken en uiteindelijk scheuren.

Het kan zijn dat die van F.R.A. van betere kwaliteit zijn hoor! Ik had toen een hoofdstel van Horze met leren riempjes, die heb ik na 2 maanden weg kunnen gooien. En ik rijd absoluut niet met veel druk _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:31

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:01

@ wildwings , die is indd ook mooi. Al vond ik het brede aan de Abby ook juist mooi.
Ik wil eerst kaakgekruist proberen, als dat niks is een sidepull. Ik heb er namelijk 0,0 ervaring mee en mijn fries is pas net zadelmak, dus het zal even testen worden denk ik.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:00

WildWings schreef:
Ik vind zelf de Barefoot Contour Juwel trouwens ook erg mooi, en die is anatomisch prettig gevormd en heeft een mooie drukverdeling, misschien is dat ook wat? http://barefoot-saddle.com/de/out/pictu ... EWEL_1.jpg

Wauw die is ook sjiek, die is er nog niet zo lang of wel? De ronde riempjes onder de kin vind ik een enorm pluspunt