Hoofdstel maken van een halster?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KyraAnoek

Hoofdstel maken van een halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:59

Hey,
Ik wil een nieuw hoofdstel voor mij pony. Maar het leek me leuk om die zelf te maken. Kan je dat ook doen met een gewoon halster?

Jellybeans

Re: Hoofdstel maken van een halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:10

Je ziet het wel eens dat een bit met riempjes aan een halster wordt vastgemaakt maar dat lijkt me niet heel fijn zitten voor een paard aangezien een halster los en niet aangesloten zit. Dan gaat het waarschijnlijk wel schuren..

Vic_vic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:54

Dat kan best! Ken je manege het fjordenpaard? Daar rijden ze met halsters om en wordt het bit vastgemaakt aan het halster.
Je zou het kunnen doen, echt fijn rijden vond ik het niet

Ik heb hier een foto (het is slecht te zien maar je ziet wel duidelijk dat de paarden een halster om hebben)
http://www.fjordenpaard.com/wp-content/ ... toffig.jpg

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:01

Wij hadden vroeger een paardje op de manege die behoorlijk kopschuw was. Daar kreeg je een gewoon hoofdstel bijna niet bij om. Dus zij had een halster met een bit eraan vastgemaakt als hoofdstel, zo konden wij het stuk achter haar oren losmaken en dan het 'hoofdstel' omdoen. Ging prima!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:12

Dan zit je denk ik heel erg met de maten. Bij een halster is het nog vrij okee als hij wat losser zit, maar een hoofdstel moet echt goed passen. Zo kan je ook zoals je normaal het bakstuk kan verstellen dat niet doen bij een halster. Het kan vast wel, maar ideaal is het niet.
Wat misschien wel leuk is is om een touwhalster te maken, deze zou je eens in de zoveel tijd ook kunnen gebruiken om mee proberen te rijden, al zou je daar ook niet continue mee kunnen rijden. Als je even zoekt op bokt kan je daar wel meer over vinden.