Dekje schuift naar achter ..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pauline183

Dekje schuift naar achter ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 11:32

Hallo iedereen,

Ik heb een verzorghaflinger en sinds een tijdje shuift het dekje naar achter. Ik heb al verschillende dekjes geprobeerd maar dat maakt helemaal niks uit. Ze heeft een veelzijdigheidszadel. Ze is 4 jaar (bijna 5) en heeft het zadel ongeveer anderhalf jaar, ze is geen typische haflinger en heeft al heel veel spieren gekregen en het zadel is al aan de kleine kant (er wordt een nieuwe gekocht) kan het daaraan misschien liggen ? ik maak het dekje gewoon overal goed aan vast (om de singel en singelstoot) ik maak hem nu vast aan de achterste singelstoot vast want dat schuift hij het minst naar achter. Het lijkt me ook niet zo lekker voor haar liggen en ik moet om de 10 minuten van haar afstappen om hem weer goed te leggen en dat is gewoon best irritant omdat het dan net zo goed gaat en dan raakt zij ook in de war...
Weten jullie wat ? Alvast bedankt!

Jolien87

Re: Dekje schuift naar achter ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:38

Schuivende dekjes kunnen inderdaad komen doordat het zadel niet goed past.
Wanneer komt het nieuwe zadel? Eerlijk gezegd zou ik niet meer gaan rijden met dit zadel want daar kun je veel schade mee aanrichten als deze niet goed ligt. Eerst maar even wachten op een nieuwe.

pauline183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 11:58

Jolien87 schreef:
Schuivende dekjes kunnen inderdaad komen doordat het zadel niet goed past.
Wanneer komt het nieuwe zadel? Eerlijk gezegd zou ik niet meer gaan rijden met dit zadel want daar kun je veel schade mee aanrichten als deze niet goed ligt. Eerst maar even wachten op een nieuwe.

De eigenaar is op een bootreis van een halfjaar en die komt 18 april terug. Dus hopelijk dan eind april. Het is een beetje moeilijk om niet te rijden want ze is heel druk en heeft der beweging echt nodig en zonder zadel is ook niet echt een optie omdat ze heel druk is en dan onmogelijk te houden. Ik rijd wel regelmatig zonder zadel (eerste halfuurtje met zadel en laatste halfuurtje zonder). Ik rijd ook maar 3 keer in de week ..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:03

Zou jij blijven lopen met te kleine schoenen dat is hetzelfde effect.
Gewoon even dan niet rijden. Kan heel veel schade aanrichten een te krap zadel
Of je af vragen waarom ze zo druk is, ? teveel voer, te weinig weidegang ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:06

Leg de feiten eens naast elkaar en vraag je dan af: heb je liever een druk paard of een paard met een kapotte rug? Want daar worden ze over het algemeen ook niet braver van.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:09

Bij geen passend zadel niet rijden.
Is niet moeilijk te begrijpen waarom.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:21

Bij mijn ene paard schuiven de dekjes bij het verharen in voor en najaar een paar weken. Rest van het jaar niks aan de hand, misschien is dat bij jou ook het geval?

Yfkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:34

Met betrekking tot schuivend dekje kan ik je helaas geen advies geven. Wel is het verstandig om niet te gaan rijden met dit zadel. Je zegt dat ze erg druk is, is longeren een idee? Na longeren, als ze haar energie wat kwijt is, kun je dan ook zonder zadel rijden. Ga ook eens kijken of ze wel recht is, dit kan een oorzaak zijn voor een schuivend dekje, helemaal in combinatie met een slecht passend zadel.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:39

Toch echt even wachten tot eind april, en tot die tijd even longeren. Dat lijkt me het beste :)