GPG of Sprenger beugels bij knie klachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

GPG of Sprenger beugels bij knie klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 23:55

Ik heb sinds november last van mijn knieën. Inmiddels gaat het stukken beter, en wil ik meer gaan rijden.
Daarom ben ik opzoek naar de beste oplossing om mijn knieën zo min mogelijk te belasten. Ik zag dat je er ook nog adapters aan kunt hangen. Dure oplossing, dus ik ben wel benieuwd ofzoiets echt de moeite waard is om te kopen of dat je aan alleen de beugels genoeg hebt.

Plukje

Re: GPG of Sprenger beugels bij knie klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:19

Ik heb GPG's aan mijn beide zadels en kan echt niet meer zonder. Ik heb zo ook echt al jaren (+/- 10 jaar), dus ik vond het de investering meer dan waard.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:24

Ik heb de sprenger bow balance sinds een tijdje en ben er erg blij mee. Heb naast knie klachten ook last van m'n enkels en merk veel verschil!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 03:08

Ik heb gpg adapters gehad toen ze net uit waren, bij mij zijn ze letterlijk na de sprong uit elkaar geklapt, weg beugel :+ merkte ook weinig verschil.
Heb nu simpele maar wel buigbaar in het voetstuk (dus je ziet 2 rubbers aan beide zijde van je voet waar hij kan buigen).
Geen knie en enkel klachten meer, als ik op een anders zadel zit met normale beugels heb ik meteen weer last dus merk duidelijk verschil.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:07

Ik heb sprenger bow balance beugels, door het omhoog gooien van mijn fries, had ik bij buitenritten veel last van mijn knieën. Nu met deze beugels nooit meer!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:00

Hier kun je nog meer ervaringen over dit soort beugels lezen.

Succes met je knieën en veel rijplezier

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:18

Ook hier ervaring met de sprenger bow balance beugels. Heb een kapotte meniscus maar sinds ik deze beugels heb geen pijn meer aan mijn knie tijdens het rijden. Twijfelde in begin ivm prijs maar vind ze het meer dan waard!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:20

Ik heb ook sprenger beugels, de system 4. Heerlijk! Ik wil niet meer anders! Ik kreeg snel last van mijn enkels en rug, en bij het springen ook van mijn knie maar dat is aanzienlijk verminderd :)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:22

Ze zijn zo fijn; zegt mijn dochter. Na een geblesseerde knie en halfjaar daarvoor de enkel, zat ze vaak met pijn op haar pony en paard. Met deze beugels geen pijn meer met rijden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:33

Ik heb die adapters. Heerlijk! Totaal geen zere knieen meer. Je moet ze wel eerst goed instellen. Als ze uit elkaar klappen heb je toch iets niet goed gedaan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:35

rensju schreef:
Ik heb die adapters. Heerlijk! Totaal geen zere knieen meer. Je moet ze wel eerst goed instellen. Als ze uit elkaar klappen heb je toch iets niet goed gedaan.

Ze waren correct afgesteld heb ook nieuwe van GPG gekregen die ik nooit meer gebruikt heb overigens

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:32

Voor mij zijn de Sprenger Bow Balance echt een uitkomst in het springen vooral, had altijd enorm last van mijn knieën na een flinke training. Met deze beugels nooit last meer, echt geweldig! Kan ze zeker aanraden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:33

Al jaren (meer dan 10 jaar) GPG beugels, sprenger ooit gekocht maar niet het gewenste effect.

Als ik nu een paard rij met "gewone" beugels gelijk weer pijnlijke knieën.

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:34

Ik zweer bij GPG beugels

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:57

Ik heb slijtage in de knieën (en rug) en rijd ook met de Sprenger bow balance, zeker fijn. Als ik lang rijdt kreeg ik ook altijd pijn in mijn enkels, die klapten dan door omdat ze te slap waren, het voetenbed van de bow balance is breder zodat je het niet zo snel hebt.
Laatst met deze beugels gereden, en ik moet eerder zeggen dat ik die NOG fijner vond! Er zit een soort schokdeming in: https://www.kooleruitersport.nl/p-lamic ... tem-13987'

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:01

Ik heb een driedubbele enkelbreuk gehad en had na lange buitenritten of een intensieve training erg veel last van mijn enkel. Omdat ik de sprenger en GPG beugels nogal duur vond en niemand in mijn omgeving deze had om eens uit te proberen, heb ik de goedkope variant van Epplejeck zelf gekocht en warempel ik heb nergens last meer van.
Sterker nog, als ik nu met andere paarden moet rijden zonder deze beugels er aan heb ik telkens weer last.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:56

Ik heb beide beugels geprobeerd toen ik plotselingnhevige knieklachten kreeg. De GPG beugels zorgden eigenlijk direct voor verlichting van de klachten. De beugels zijn van een stalgenoot en ik heb er een week of 3 mee gereden. Hoewel de klachten aan mijn knie verdwenen, bleef mijn heup gevoelig.

Zelf heb ik nu de Bow Balance aangeschaft. Al mijn klachten zijn verdwenen. Ik rij trouwens dressuur. Dat ze niet mooi zijn laat me koud.

De keuze voor Bow Balance heb ik mede gemaakt omdat GPG beugels niet meer geproduceerd worden.

Nu is alleen mijn vraag: wanneer zitten de Bow Balance beugels nou goed aan het zadel? Links en rechts staat er op. Maar bevestig je de beugels nou met de letters van Sprenger naar de buik van het paard, of met de letters naar buiten?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:24

Ik heb de Bow Balance gehad toen ik een tuigpaard reed die enorm opgooide, ik kreeg er flink last van met mijn zwakke knieën, hoefde ook niet met gewone beugels te rijden

JUDITH78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:43

MissJ schreef:
Ik heb beide beugels geprobeerd toen ik plotselingnhevige knieklachten kreeg. De GPG beugels zorgden eigenlijk direct voor verlichting van de klachten. De beugels zijn van een stalgenoot en ik heb er een week of 3 mee gereden. Hoewel de klachten aan mijn knie verdwenen, bleef mijn heup gevoelig.

Zelf heb ik nu de Bow Balance aangeschaft. Al mijn klachten zijn verdwenen. Ik rij trouwens dressuur. Dat ze niet mooi zijn laat me koud.

De keuze voor Bow Balance heb ik mede gemaakt omdat GPG beugels niet meer geproduceerd worden.

Nu is alleen mijn vraag: wanneer zitten de Bow Balance beugels nou goed aan het zadel? Links en rechts staat er op. Maar bevestig je de beugels nou met de letters van Sprenger naar de buik van het paard, of met de letters naar buiten?

Letter moeten naar buiten staan

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:46

Ik had vorig jaar last van mijn rug, nek, heupen en knieen.
Op marktplaats voor een mooi prijsje GPG beugels gekocht.
Het was meteen over!! Vanaf de 1e dag dat ik ermee reed.

Het gaat op t moment beter en daarom heb ik ze weer verkocht.
Maar ja dat heeft erg goed geholpen

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:50

Ik heb de Bow Balance beugels. Ik kreeg last van knieklachten op buitenrit en met deze beugels heb ik daar geen last meer van. Ben er zeer over te spreken!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:53

Ik heb mijn knie gebroken gehad, en kan niet met gewone beugels rijden omdat die te weinig schokdemping hebben en ik dus gigantisch last van mn knie krijg.
ik rij nu met Sprenger Bow Balance, dit zijn echt de enige beugels waar ik mee kan rijden zonder pijn te krijgen, ik zweer er bij!! :)