Ik heb een grote warmbloed van 1m80-1m85 waarvoor ik een nieuw bit zoek. Ik heb al gegoogeld en oude bokt topics doorspit, maar kwam enkel op een duitse shop waar ik wel de juiste maat vind, maar dan niet het juiste soort bit.
Ik rijd hem momenteel met een enkelgebroken watertrens + rubber ringetjes, maar hij is hierop wel onrustig met zijn mond. Het kan zijn dat het een tik is van hem en dat een ander bit het probleem niet verhelpt, maar ik wil het wel proberen. Hij klappert met zijn lippen en opent terwijl een klein beetje zijn mond. Hij doet dit wel enkel als hij iets moeilijk vind. Het ligt niet aan de ruiterhand want hij doet dit aan een los teugeltje als je de volte kleiner maakt bvb. Ook aan de longe doet hij dit terwijl de longe bijna de grond raakt.
Het is niet echt een probleem, want naargelang ik hem wat meer aan het werk zet verbetert het wel en hij doet het maar korte stukjes als hij echt moeite moet doen zeg maar, maar ik denk wel dat hij een stabieler bit wel leuk zou vinden. Ik zoek een dubbelgebroken bus of D trens. Geen losse ringen meer dus. Dit vind ik dus nergens in die maat, bestaat het wel ?
Bedankt al voor het meedenken en de kneveltrens zou wel wat kunnen zijn indien ik geen bus of d trens in die maat vind. In Kim haar topic las ik over op maat laten maken, maar dat lijkt me toch wel vrij duur, iemand een idee van de prijs hiervoor ?
Kaitlyn
Geplaatst: 27-03-15 12:28
De prijs hiervoor was ook in het topic te vinden, dat zal ongeveer €110,- gaan kosten.
Valt dus nog mee, voor een beetje Sprenger bit bijvoorbeeld zit je ook al snel richting dat bedrag.