[WN] Startrekk of Freeform?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zoe23

Startrekk of Freeform?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 18:10

Hey allemaal,

Ik ben opzoek naar een tweedehands (western)zadel, liefst boomloos. Ik heb veeel opgezocht en raad gevraagd aan mensen die er wel wat van kennen.
Ik kom nu uit op deze twee merken: Freeform en Startrekk.
Ik heb zelf al eens met een freeform gereden en ik vond het zalig :) het hoeft ook niet perse een westernzadel te zijn, een endurence versie met fenders is goed genoeg voor mij. Wat vinden jullie evan Freeform zadels?
Ik heb ook al meerdere goede dingen gelezen over Startrekk. Het lijkt me alleen veel moeilijker om een passend Startrekk te vinden dan Freeform. Wat zijn julilie ervaringen met Startrekk?
Het zou voor een bredere d-pony zijn met hoge schoft.

Ik ben genoodzaakt om een tweedehands zadel te kopen aangezien ik echt geen geld heb om een nieuw te kopen..

Staat dit onderwerp trouwens op de juiste plaats :D ?

Alvast bedankt

Groetjes Zoé

DubbelFun

Re: Startrekk of Freeform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:00

Als je een westernzadel zoekt wel, maar als je naar Endurancezadels kijkt niet :)

Van beide soorten zul je in NL weinig 2e hands vinden, misschien heb je meer kans op de Duitse Ebay.

zoe23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 21:13

DubbelDun schreef:
Als je een westernzadel zoekt wel, maar als je naar Endurancezadels kijkt niet :)

Van beide soorten zul je in NL weinig 2e hands vinden, misschien heb je meer kans op de Duitse Ebay.

Oke bedankt!

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:09

Hier ervaringen met een Freeform wave, een endurancemodel. Een heel fijn zadel, enige puntje is dat het erg glad is, als je een leren versie neemt tenminste. Wat helpt is een rijbroek met leren zitvlak. Ik ben nu overgestapt op een boomzadel, op de kale boom aangemeten door een zadelmaker van Westernzadels, alleen heeft ie geen knop (dus officieel geen western). Voor echt lange ritten vind ik dat zowel voor mezelf als voor het paard prettiger.
De pasvorm van Startrekk is inderdaad lastiger. Op mijn brede haf met gemiddelde schoft lagen ze niet goed.

zoe23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 20:20

senta schreef:
Hier ervaringen met een Freeform wave, een endurancemodel. Een heel fijn zadel, enige puntje is dat het erg glad is, als je een leren versie neemt tenminste. Wat helpt is een rijbroek met leren zitvlak. Ik ben nu overgestapt op een boomzadel, op de kale boom aangemeten door een zadelmaker van Westernzadels, alleen heeft ie geen knop (dus officieel geen western). Voor echt lange ritten vind ik dat zowel voor mezelf als voor het paard prettiger.
De pasvorm van Startrekk is inderdaad lastiger. Op mijn brede haf met gemiddelde schoft lagen ze niet goed.

Bedankt voor je reactie! Ik heb een brede pony met hoge schoft :/ misschien ook niet zo handig dan..

zoe23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 10:18

Niemand nog? Ik ben vooral opzoek naar ervaringen met Startrekk..

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:57

Testzadel aanvragen? Er zijn verschillende zadelpassers waarbij dit kan.

zoe23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 16:41

senta schreef:
Testzadel aanvragen? Er zijn verschillende zadelpassers waarbij dit kan.

Ik heb al met een freeform gereden maar nog niet met startrekk. Al gezocht naar testzadels maar ik vind er geen ;)

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:20

Ik heb er zelf ooit een getest van Equimaro maar zo te zien heeft die nog maar 1 model.

zoe23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 11:28

senta schreef:
Ik heb er zelf ooit een getest van Equimaro maar zo te zien heeft die nog maar 1 model.

Wat vond je ervan?

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:13

Ik heb een paar jaar een Startrekk western op mijn Haflinger gehad. Lag als een huis en zat heerlijk zacht. Helaas is hij er uit gegroeid en heb ik het zadel verkocht. Doordat het zadel wat stugger is, is het wat moeilijker aan te passen en past het niet op alle paarden.