myler bit wat is het verschil?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Thunderluck

myler bit wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:05

Hallo,
Ik rijd nu al een hele tijd met een myler level 1 bustrens en daar is mijn paard heel erg op verbeterd. Alleen hij is wat aan de grote kant dus nu twijfel ik of ik gewoon weer een level 1 aan moet schaffen of nu misschien de overstap moet maken naar level 2.
Ik heb al wel info gezocht maar nog niet helemaal gevonden wat ik wil weten.
Nu zag ik op internet dat er 2 soorten level 1 bitten zijn en zo ook voor de level 2. wat is het verschil aangezien de ene ervan wel wat duurder is als de andere. Je zou denken de duurdere is ook de betere variant ?
wat zijn jullie ervaringen wat is de beste keus?

Groetjes

Anoniem

Re: myler bit wat is het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:32

Level 2 heeft een tongboog en Level 1 niet. Wanneer je paard lekker loopt op level 1 zou ik het daar bij houden.

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 16:38

bedankt voor de reactie ! Het is verschil tussen level 1 en 2 weet ik wel te vinden maar verder niet zoveel ervaringen van mensen die ook echt overstappen zoals het wel bij de beschrijving staat van deze bitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:00

Waarom iets veranderen als het goed gaat?

Mijn paard loopt lekkerder op een lvl 2, Maar ik heb het niet opgebouwd.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:03

Als het paard lekker loopt op een level 1 dan bied een level 2 niks. Wat precies idee is achter die levels, dat vat ik ook niet helemaal.

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 17:11

Dan ga ik gewoon weer voor de level 1 een maatje kleiner maar wie kan me vertellen wat daar het verschil dan tussen is ? Je hebt 2 soorten level 1 de ene lijkt wat dikker op de foto's dan de andere.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:49

Thunderluck schreef:
Dan ga ik gewoon weer voor de level 1 een maatje kleiner maar wie kan me vertellen wat daar het verschil dan tussen is ? Je hebt 2 soorten level 1 de ene lijkt wat dikker op de foto's dan de andere.

Je hebt een D trens en bus trens volgens mij.
Ik vind dat een D trens wat stiller ligt, maar mijn pony vind een bus trens fijner (kieskeurig zal ik maar zeggen)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:29

Volgens mij komt het level systeem voort uit de western sport (daar liggen ook de roots van myler) waar het gebruikelijk is om zwaardere bitten te gebruiken naarmate de training verder vordert.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:52

Is dit bij Divoza, TS? Dat je dus verschillende ziet? Volgens mij is dat idd de dikte die verschilt.

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:29

Klopt bij divoza inderdaad. Maar op andere sites zie ik ook alleen verschil in misschien de dikte qua prijs.
want volgens mij is dat op divoza geen verschil tussen bus of d trens alleen watertrens en bustrens toch?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:21

Myler heeft tegenwoordig meerdere level 1 bitten met een comfort mondstuk. De 12mm en 14mm waren er al maar nu is er ook een die op 14mm begint maar dunner wordt naar 12mm in het midden.
En dan kan je ook nog kiezen tussen de D, bus en water-trens als ring.