(spring) beugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jumpingnick

(spring) beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:30

Hoihoi.

Ik heb eens zitten na te denken over de aanschaf van nieuwe beugels.
Nu zit het zo, ik beweeg best veel met mijn voeten door een niet al te stabiele beenligging. Ik spring veel en hou best wel van aparte dingen (kleuren en vormen)

Nu moet ik kiezen tussen
- Schockemohle beugels. Heeft iemand hier ervaring mee? en hoe zwaar zijn deze beugels? Bij de recensies staat dat deze beugels bijdragen aan een betere beenligging en dat je veel grip hebt.
Zijn dit ook echt springbeugels?

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ml#reviews

-Jin stirrup beugels. Veel grip en heel licht. Schijnen echte springbeugels te zijn. Klopt dat?

http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... .html#tabs

Dus het gaat me er vooral om dat ik er stevig in zit en dat het echte springbeugels zijn.

Blixem

Re: (spring) beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:32

Die eerste heb ik gevoeld in de winkel en waren redelijk zwaar

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:33

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:00

Ik vind zelf de Bow Balance van Sprenger heerlijke beugels. Met deze beugels heb ik veel minder last van mijn enkels en ze glijden nooit! Zelfs niet tijdens de cross in de waterbak.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:17

Wat versta jij onder springbeugels? Geloof niet dat er een onderscheid is voor verschillende disciplines :)

Ikzelf heb ervaring met de sprenger Bow Balance (zijn erg fijn voor mn enkels), JIN beugels (erg licht, maar erg stomp voetbed -> paard kreeg er wondjes van bij de elleboog) en GPG Pro beugels (draaibare beugelriemophanging, fijn breed voetbed).
De JIN beugels zijn er in alle kleuren, de Sprengers niet (hoewel er wel een lookalike merk is dat ze van kunststof maakt, die zijn wel in allerlei kleuren). De GPG zijn niet in felle kleuren te krijgen geloof ik.

Wouter_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:28

Ik heb zelf de laatste aangekocht. Bij mijn vorige beugels met rubber gleed mijn voet er eens uit tijdens een parcourtje. Bij deze heb je wel veel meer grip dan bij de 'normale'. Het zijn dure beugels maar naar mijn gevoel zijn ze dat wel waard!

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:01

ik heb voorheen de sprenger bow balance gehad ik vond die nou echt niet fijn ging door de flexibiliteit en druk op de beugels juist door me enkele en minder grip.

Nu heb ik om mijn springzadel Jin stirrups vele malen beter en fijner en stillere beenligging.
op me dressuurzadel heb ik look a like jin stirrups voor 40€ zelfde gewicht en zitten nagenoeg het zelfde alleen kun je het kwalitatief natuurlijk niet vergelijke met jin stirups maarja je kan er hier dan ook wel 4 paar van kopen :P