Ik ben al ruim een jaar bezig met zadels. Ik heb altijd een Kentaur Penelope voor hem gehad, hij heeft echter door omstandigheden (van mijn kant) een tijd stilgestaan en toen ik hem weer wilde oppakken bleek dit zadel niet meer goed te liggen. Elvis is een paard dat (gelukkig) redelijk goed aangeeft wanneer hij iets niet fijn vind, dus toen hij begon te staken in de overgang naar de galop begon er gelijk een belletje te rinkelen. Ik heb toen een tijdje met een kentaur springzadel van een stalgenootje gereden, echter ben ik toen van stal verhuisd en dat zadel kon ik uiteraard niet meenemen.
Ik heb toen ik nog op die andere stal stond een afspraak met A.rno B.randt gemaakt, deze heeft toen een nieuw zadel voor hem aangemeten en ik kreeg een leenzadel. Helaas lag het leenzadel ook niet goed, dit zadel begon te bruggen. Toen heb ik besloten om hem gewoon maar een tijd op het land te zetten en te wachten tot het nieuwe zadel klaar was. Toen het zadel uiteindelijk klaar was bleek er een verkeerde kleur bies op te zitten, dit is toen weer aangepast en na ruim 7 maanden kreeg ik dan eindelijk mijn nieuwe zadel. Helaas was ook dit zadel weer niet goed, het zadel was dit keer te klein voor mij. Ik zat te veel op de lepel en Elvis ging hierdoor gelijk in de staak in de galop. Dus dat zadel kon weer terug.
Ik ben toen toch tweedehands gaan zoeken voor een zadel en ben uiteindelijk bij een Prestige Doge uitgekomen. Op het oog lag dit zadel goed, dit is ook nagekeken door een andere zadelmaker. Echter heb ik er vandaag mee gereden en dit zadel schuift toch naar voren, Elvis gaf dit toch weer duidelijk aan door flink te bokken in de galop. Maar ook kon ik het zelf voelen. Bij het afzadelen was hij ook duidelijk aan de haren te zien
Ik heb daarnaast ook een Prestige Sidney springzadel aangeschaft, hopelijk ligt dit zadel wel goed. Ik heb via een enquête een digitale zadelmeting gewonnen waarmee ik dit zadel na ga laten kijken. Het kentaur springzadel lag op het oog ook goed en daar liep hij ook fijn onder. Dus wellicht dat we met een springzadel meer geluk hebben.
Maar nu? Wellicht als het springzadel wel goed ligt dat ik daar mee kan rijden, maar ik wil toch ook wel weer heel graag een dressuurzadel. Voor een maatzadel heb ik op het moment geen geld, dan zou ik ook al het springzadel moeten verkopen. Iets wat ik liever niet wil aangezien ik ook met hem wil springen/crossen en met een dressuurzadel is dat echt geen doen.
Ik heb geen geweldige standfoto's, ik heb alleen een foto waarop hij heel erg dik is (van het alleen maar gras eten en voorderest niks doen): Klik Klik Klik
* Hoge schoft
* Ver doorlopende schouder
* Singelplek vrij ver naar voren
* Weinig ruimte op de rug (17 inch zadel)
Ik heb vrij weinig vertrouwen in zadelmakers, daarnaast ben ik ook bang voor drukplekken (heel stom, maar ben gewoon heel bang dat hij witte plekken krijgt op zijn rug
). Wie heeft er tips/kan mij helpen met dit probleem.
Liefs Damelza