Hoeveel grams is mijn deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Hoeveel grams is mijn deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 22:24

Tja dat is dus de vraag. Hoe kom ik er achter hoeveel grams de regendeken voor mijn shetlander is. Waar kan ik dat aan zien? Ik vind hem vrij zwaar voor een dekentje. Maar ja een deken is ook veel stof dus zo verassend is dat niet. Ik heb de deken 2e hands gekocht omdat de vacht van mijn shetlander niet water dicht is. Daarom laten we haar morgen scheren in de hoop dat haar onder vacht mooi terug groeit. Maar ja nu wil ik natuurlijk niet dat de kleine pony het koud krijgt.

Hoe kom ik er achter hoeveel grams de deken is? Op een label heb ik het niet kunnen vinden want die zijn helemaal verwassen. Als het een 0 grams is moet ik morgen ook nog even naar de winkel om een dekentje te halen of kan dat wel wachten tot maandag? En zou het helpen om er een zweetdeken onder te doen en dan de regen deken er over?

Shirley

Re: Hoeveel grams is mijn deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:26

Wat voor voering zit erin?
Die bepaalt dat namelijk, niet het gewicht van de deken...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 22:27

Shirley schreef:
Wat voor voering zit erin?
Die bepaalt dat namelijk, niet het gewicht van de deken...

Heb echt geen verstand van dekens, dat blijkt maar eens :')
Geen idee. Er zit dun zacht spul in. Hoe zou je dat kunnen zien? Moet je hem daar voor open maken ofzo?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:09

Voelt ie of er een dekbed inzit? Of is het stof en dan niets? Overigens gaat de temperatuur nu natuurlijk ook omhoog dus een echt dikke deken is ook niet meer echt nodig.
Je shet wordt geschoren? Kan je het anders niet even vragen aan de dame die dat komt doen voor je, mogelijk kan ze wel voelen hoeveel grams de deken is.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 07:23

dieseltje09 schreef:
Voelt ie of er een dekbed inzit? Of is het stof en dan niets? Overigens gaat de temperatuur nu natuurlijk ook omhoog dus een echt dikke deken is ook niet meer echt nodig.
Je shet wordt geschoren? Kan je het anders niet even vragen aan de dame die dat komt doen voor je, mogelijk kan ze wel voelen hoeveel grams de deken is.

Het is niet zo dik als een dekbed. Maar er zit wel wat vulling in. Hij is niet zo dik als se 300 gram deken die we voor een andere pony hadden. Ik zal haar eens vragen of zij kan voelen hoeveel grams het is.

Mijn moeder is voornamelijk bang dat de pony het koud krijgt straks. Zou het dan helpen om de benen niet te scheren?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 05:45

Nee of je de benen nu wel of niet scheert maakt voor de temperatuur niet uit verder.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 06:00

dieseltje09 schreef:
Nee of je de benen nu wel of niet scheert maakt voor de temperatuur niet uit verder.

Tuurlijk maakt het scheren van zijn benen wel iets uit. Als je de benen laat zitten dan kan hij daar nog isoleren. Anders verliest hij meer warmte.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 07:26

Bedankt! We hebben de benen niet geschoren. En ik koop vandaag nog een deken er bij. De regen deken was een 0 grams.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 10:32

Nog even een vraag. Ik heb een tijd geleden een regendeken gekocht met als maat 115. Ik neem aan dat dit de onderlengte is. Nu ze geschoren is is de deken wel wat aan de grote kant. We willen nog een onderdeken kopen maar welke maat kunnen we dan het beste doen, ook een 115 of een 110? Alle maten tabellen zeggen dat ze 125 moet hebben maar dat zal wel veel te groot zijn als 115 nu al ruim valt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:45

Dan 110 lijkt mij

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:50

Ik zou even je huidige deken meten (ondermaat) en als je in de winkel je deken haalt, daar ook de ondermaat even meten. Mijn paard heeft een grote maat (215) en ik heb er zelfs wel eens één gehad die als 215 verkocht werd maar de ondermaat gemeten 195 had, maar ook een 225.

Onze shetten hebben 110 en 115cm als ondermaat.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 10:56

Mizora schreef:
Ik zou even je huidige deken meten (ondermaat) en als je in de winkel je deken haalt, daar ook de ondermaat even meten. Mijn paard heeft een grote maat (215) en ik heb er zelfs wel eens één gehad die als 215 verkocht werd maar de ondermaat gemeten 195 had, maar ook een 225.

Onze shetten hebben 110 en 115cm als ondermaat.

Wel een goed idee om ze nog even op te meten. Ik wou de deken eigenlijk op internet bestellen omdat ik laat uit ben op mijn stage en het niet red om langs de ruitersportzaak te gaan. Ach ik neem aan dat als het niet past je de deken mag terugsturen toch? Wou het bij minihorseshop.nl bestellen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:58

Daar ga ik wel vanuit. En je kan ook altijd even mailen naar de webshop als je twijfelt. Vaak weten zij ook wel hoe de dekens vallen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 11:24

Mizora schreef:
Daar ga ik wel vanuit. En je kan ook altijd even mailen naar de webshop als je twijfelt. Vaak weten zij ook wel hoe de dekens vallen.

Dan mail ik even die kant op +:)+