Vraagje: wie heeft er een Bob Marshall showzadel met dubbele (square) skirts en zou voor mij eens willen opmeten hoe lang dit is? Liefst gemeten met het zadel op de kop en dan van voor naar achter over de middellijn zeg maar .
Wat een verschillen ! Zittingmaat zal idd ook uitmaken ... welke zittingmaat hadden jullie? Op Dainty haar rug oogt dat helemaal niet zo lang als dat 74 cm klinkt zeg maar Wranglerbutt
Als je via de rug aan de onderzijde meet is het altijd iets langer omdat je de 'bolling' van het zadel meet. Met de 'door de lucht' methode zal het een paar cm korter zijn, maar dat kan voor het paard net te veel zijn. Het showmodel (16" Trail) die ik gehad heb was door de lucht gemeten 68/69 cm.
Mac
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-15 10:40
Wat bedoel je met "door de lucht meten" Dubbeldun?
Heb inmiddels ook al een lengte van 70 cm doorgekregen, dus er lijkt idd niet echt een standaard maat voor te zijn .
Ja de skirts zijn dieper, maar ik heb ook modellen gezien waar dit niet zo was (BM hè). Overigens komt diepere skirts de vastere ligging wel ten goede. Ik hoor nl van Roundskirts (basic modellen) en Youthcut dat die eerder zijwaarts 'rollen' als die met diepere skirts.
_Cindy
Geplaatst: 21-03-15 19:44
Bij mijn cy bm had ik op een haf pad veel meer ruimte over, aan de onderkant en zeker aan de achterkant. Dat was een 14.5 inch en de lengte onderlangs gemeten.
spatter
Geplaatst: 23-03-15 15:07
Ik heb dezelfde maat als DD, ook enkel skirt, 68 cm.
Mijn ropingzadel is notabene korter, kwam ik laats achter, zelfde maat zitting.