Lengte kussens euroriding diamant, luxor & titan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Davlin

Lengte kussens euroriding diamant, luxor & titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:07

Voor mijn Friesje met korte rug (41 cm draagvlak, help!) zoek ik een zadel. De zadelpasser gaat er van uit dat ik verkeerd heb opgemeten (hoop ik ergens ook) en brengt enkele euroriding zadels mee. Hebben die een kort draagvlak?

Kan iemand misschien de kussens van hun zadel opmeten?

Op de bok pas ik -net- in een 16,5 inch versie, toch denk ik dat 17 inch een betere keuze zou zijn...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:34

Helaas, Euroriding zadels zijn vrij lang, ik heb een diamant en een luxor en voor mijn 2 wat kortere paarden heb ik dus ook andere zadels.
Ik denk dat je verder zal moeten kijken!

Maitu

Re: Lengte kussens euroriding diamant, luxor & titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:13

Ik heb juist een diamant 17 inch vanwege de korte rug van mijn D pony's. We hebben verschillende zadels gepast en alle euroriding modellen lagen fijn!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:17

Ik heb ook een Euroriding Diamant gehad en die vond ik ook opvallen lange kussens hebben.

Davlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:43

Pfff... Wat een ellende. Ik zit al 2 maanden zonder zadel voor mijn nieuw paard. Dus de hele tijd al niet kunnen rijden! (Vertik het om er een niet-passend zadel op te leggen, zo maak je pas een foute start!). We longeren maar verder...

Hopelijk is een Massimo iets... Hoewel ik er eentje op heb gehad en daarmee lagen de schouders niet vrij... ARGH!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:50

Heb je de luxor al geprobeerd? Ik heb de luxor evolution... en vind hem toch niet lang...

Davlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 19:10

Nog niet, heb er wel op gezeten. 16,5 kon net voor mijn billen ;-) zat wel lekker. Je hebt toevallig geen meetlat en je zadel bij de hand? :D

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:22

Mij bevalt de Tribal super, ook voor de kortere ruggen, maar weet niet of daar in België aan te komen is..
Die zadels geven naast een goede ligging ook veel schoudervrijheid.