Haren afhalen & dagje in de biotex handwas. Ze zijn brandschoon
Mizora
Geplaatst: 15-03-15 21:20
Mijn moeder waste de shabrakken met een scheutje robijn color. Hoe ze het huidige shabrak wast weet ik niet precies, dit is een speciale pad met schapenwol aan de onderkant en wordt maar een enkele keer gewassen (2x per jaar gemiddeld).
Benfan
Geplaatst: 15-03-15 21:21
Ik gooi ze gewoon in de wasmachine en doe niets anders dan de gewone was. Nooit problemen met die dingen.
Wasmachine.. Durf alleen niet hoger dan 30 graden te wassen..
Equisync
Geplaatst: 15-03-15 21:41
Ik gooi mijn dekjes gewoon met een klein scheutje goedkope wasverzachter op het 30 minuten express programma van de wasmachine. Dat is koude temperatuur dus ze krimpen niet, en ze worden er niet vaal of zo van, lekker schoon en fris. Was mijn dekjes gemiddeld na een keer of 10 gebruiken, tenzij dat ze erg nat zijn geweest van het zweet, dan was ik ze sneller.
Tammy_
Geplaatst: 15-03-15 21:44
label er aan, en naar de wasserette in de lente/zomer/herfst spoel ik ze af op de wasplaats en laat ik ze aan het hek drogen.
Ik was ze ook in de wasmachine op 30 graden, ik doe er een klein beetje vloeibaar wasmiddel bij en that's it. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat ze van kleur vervaagde.
@ Jetta Soda is natuurlijk super om alles weer mooi schoon te krijgen, maar wist je ook dat het de stiksels zo'n beetje 'opvreet' ? Ik weet niet hoe vaak jij je dekjes er mee wast, maar het is wel zonde natuurlijk als ze snel gaan slijten.
Zolang het geen kokende was is, hieraan zijn zonder mijn toestemming veel dekjes gesneuveld Maar nu worden ze op max 30 graden gewassen met wat kleurwasmiddel, en daar doen ze het super op
Soda ontvet. Ik heb niet veel dressuurdekjes. Maar doe er wel jaren mee. Waarom zou het de stiksels opvreten? Garen is meestal.van een polyester/ katoenmengsel. Dat lust soda niet.
Ik prop er 3 tegelijk in de wasmachine (wel eerst even de haren er af borstelen) scheutje color wasmiddel en op 30 graden wassen. Heb nooit last van vale dekjes
Ik toch ook (na even grondig haren verwijderen) in de wasmachine.. color wasmiddel (bij wit, wit) op 40 graden en met extra spoeling om eventueel zand/haren beter uit de machine te verwijderen. Dekens breng ik wel weg naar de wasserette.. Vaak met een hele bubs tegelijk.. groepskorting! hehe