Beugelriemen probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Catoohh

Beugelriemen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:42

Hoi iedereen,

Ik zit een beetje met een klein 'probleempje' om het zo maar te noemen.
Ik rijd nu voor ongeveer een jaar op een bijrijdpaard, en die heeft nu ongeveer een half jaar een nieuw zadel. Een super fijn zadel, maar het probleem is dat er niet zo'n lusje aan het zadel zit waar ik de rest van mijn beugelriem kwijt kan. Tijdens het rijden gaat de beugelriem dan voor m'n been langs naast mijn knie ongeveer en gaat dan dubbel zitten en klapperen, wat niet heel erg fijn is :+ .

Naast mij en de eigenaresse rijdt er ook nog een ander meisje (die erg lang is) dus inkorten is geen optie.
Ook kan ik het resterende beugelriem niet achter het zadelblad doen (zie afbeelding)
Afbeelding
Hier kun je zien dat zodra je singel vast zit, je het blad niet meer 'omhoog' kunt doen.

Toen zat ik te denken om misschien van die beugelriemhoezen te kopen, maar omdat de eigenaresse zei dat zij niet zo'n last had van de zwapperende beugelriemen had ik het idee maar weer even langs de kant gelegd. Ook vanwege het feit dat de beugelriemen elke dag weer versteld moeten worden omdat er drie verschillende mensen op rijden en het lijkt me niet handig i.v.m. die beugelriemhoezen.

Ik hoor graag jullie suggesties, of dat die beugelriemhoezen misschien toch een uitkomst zijn. :)

Groetjes, Catoohh

PreHungaro

Re: Beugelriemen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:46

Misschien is het een idee om zelf beugels en beugelriemen aan te schaffen en deze aan het zadel te hangen als je gaat rijden?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:47

Vragen aan de eigenaar of je (tegen eventueel eigen vergoeding) lusjes op het zadel mag laten zetten voor de beugelriemen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:53

zKijk eens of je ipv hoesjes, passantjes kunt krijgen. Zo kun je ze wel vastzetten, maar blijft het verstellen eenvoudig.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:53

Je zou ook kunnen vragen of je (of de zadelmaker) een gleufje in het zadel zou mogen snijden, op de plek waar de lusjes normaal zitten. Mag ik vragen wat het merk en type van het zadel is? Lijkt me heel fijn zo'n close contact.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:59

Dat zou ik absoluut niet willen aan mijn zadel, gleuf insnijden of dingen aanmaken, als ik het zelf niet nodig heb haha maar niet iedereen is zoals mij! :Y) Die beugelriemhoezen zijn erg handig hoor!

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:12

@Keezie Ja daar had ik ook wel aan gedacht, maar het is wel een uitgave en ik zit dan met het ding dat ik wel in een keer fijne beugels wil aanschaffen (en die zijn meestal niet heel goedkoop :+ ) Ik zal er nog eens over nadenken.
Eventueel kan ik ook steeds na het rijden die hoezen er weer afhalen.. maar hoe lang ik dat ga volhouden moet ik zien.

Celien en Lara-silver Ik denk niet dat de eigenaresse daar op zit te wachten aangezien ze er zelf geen last van blijkt te hebben. Wel bedankt voor het meedenken.

Fjordnina Dat zou eventueel ook kunnen maar omdat ik dus niet zo lang ben en het resterende gedeelte van mijn beugelriem net zo lang is als dat de beugelriem is als ik erop zit, ben ik bang dat een zo'n passantje alsnog niet heel comfortabel is.

Verona2000 Het is een Frank Baines Reflex Deluxe. Je kunt dus die kniewrongen ook nog aanpassen en hij is erg zacht :o

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:31

asdfjkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:39

Ik begrijp je probleem, maar als je je benen aan het zadel houd zouden ze er niet naast of voor kunnen gaan flapperen toch? :+ Dus het probleem lijkt me opgelost als je je knieën aan het zadel houd. +:)+

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:45

@Lindsey_99 Bedankt voor de tip! Ik begrijp alleen niet helemaal hoe dat zit...? Maar als je ze hebt zal het zichzelf wel uitleggen denk ik :+

@asdfjkl Ik begrijp wat je bedoeld, maar zo'n geweldige ruiter ben ik nu ook niet, en hoe stil ik m'n been ook probeer te houden er zijn altijd momentjes dat je er even niet op let en dan schuift de beugelriem stukje bij beetje zo naar voren en voor je het weet zit die tussen je knie en het blad en dan steekt er een stuk uit wat gaat klapperen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:45

Je zou idd met hoesjes kunnen proberen.

Voor iedereen die lusjes of gaatjes in het zadel aanraad, ik heb er bewust voor gekozen om deze weg te laten en wil ze er echt niet in hebben. Ik neem aan dat de eigenaar hier ook bewust voor gekozen heeft.

Ik heb nu van die mono beugelriemen, bevalt super.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:49

Waarom schuif je er niet gewoon een elastiekje omheen?

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:54

@Jasmijn159 Ah dat is ook nog een goed idee! Dat ga ik proberen als ik vrijdag weer rij! Bedankt voor de tip :)

edit: typfoutje

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:16

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:21

Ik zou zelf beugels en rieman aanschaffen. Op divoza hebben ze enkele riem beugelriemen van wintec die echt heel erg fijn zijn, zo heb je dus geen overschot :D even zoeken voor je

Edit: deze! Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik ben 1.70 met lange benen en ik heb de langste nodig.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 15-03-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:24

Of van wat stof en klittenband zelf hoesjes maken? Die kun je er simpel omheen 'plakken' als jij gaat rijden, en er ook makkelijk weer afhalen als je klaar bent ;-)
Evt kan ik ze ook wel voor je maken! :-)
Soort van neusbontje maar dan om je beugelriemen.

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:27

Misschien helpt het ook al als je de beugelriem terug stopt door de gesp, meestal zitten er 2 gleufjes in de gesp, 1 met het pinnetje voor in het gaatje, en 1 waar de beugelriem aan vast zit, daar kun je de rest van de beugelriem doorheen steken, zo heb ik die van mij zitten, dan blijft het resterende stuk beter op zijn plek (kan zo wel een foto maken, mocht het niet duidelijk zijn)

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:05

Ik denk dat ik zelf een paar beugelriemen aan ga schaffen of anders beugelriemhoezen. In de kast staan nog twee paar beugels dus die heb ik wel en anders wissel ik ze om. Want degene die er nu aan zitten zijn wel het fijnst :).

@Dabo bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ik zelf van die hoesjes ga aanschaffen of anders beugelriemen. Die gaan toch iets langer mee denk ik :).

@Lientjuh ik begrijp helemaal wat je bedoelt alleen ben ik bang dat dat dus niet zo goed blijft zitten zonder zulke hoesjes. Als het goed is moet je ze dan toch zo doen zoals jij zegt en dan het hoesje eromheen schuiven?

@olafgek ik heb ze even opgezocht en die zien er ook wel heel fijn uit! Makkelijk systeem lijkt ook zo. Zijn ze het geld waard?

Mochten er nog mensen zijn met andere suggesties, brand los!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:02

Ik vind ze zeker het geld waart! Je mag ze enkel niet te vaak verstellen dan wordt het slot minder sterk. Maar als je ze enkel voor jezelf gebruikt geen probleem

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:21

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:31

Catoohh schreef:
@Lindsey_99 Bedankt voor de tip! Ik begrijp alleen niet helemaal hoe dat zit...? Maar als je ze hebt zal het zichzelf wel uitleggen denk ik :+

De riemen hebben een zogeheten t-lock onder het hoesje. Dus geen gesp. De t-lock is platter en makkelijker verstelbaar.
https://www.ijslandersport.nl/producten ... gelriemen/

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:26

Ik heb een beetje rondgekeken, en wel twee potentiële beugelriemen gevonden die me fijn lijken. Maar nu is de vraag natuurlijk, zijn die ook wel echt fijn? :+

Bij deze dus:
1. Tekna beugelriemen
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... n-dressuur

2. Bates beugelriemen (wel erg duur :( )
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-21399

Wie van jullie rijdt met een van deze twee? Hoe bevalt het? En welke raden jullie aan?
Ohja, en bij de tweede kan ik kiezen tussen 70 of 80 cm. Welke lengte???

Alvast bedankt! :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:29

die bates zijn erg nduur :o waarom ga je niet voor de wintec variant? die zijn een stuk goedkoper en erg fijn in gebruik!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:29

de lengte kan je meten hoelang je nu rijd zodat ze zeker voldoende lang zijn

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:31

Lara_Silver schreef:
Je zou ook kunnen vragen of je (of de zadelmaker) een gleufje in het zadel zou mogen snijden, op de plek waar de lusjes normaal zitten. Mag ik vragen wat het merk en type van het zadel is? Lijkt me heel fijn zo'n close contact.

Nou ik zou dan zeggen dat je gek geworden bent :')

Hoesjes kopen en de riemen omdraaien kan, maar nog beter is het denk ik om enkele beugelriemen te kopen. Heb je nergens een extra stuk hangen. Ik heb gewoon de wintec pro aan mijn passier zadels hangen O:)