ben ik nou een zeikerd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

morris01

ben ik nou een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:47

Ik heb vorig jaar oktober een nieuw zadel gekocht, echter na 1 keer gebruik gebruik kreeg mijn paard pijnklachten (niet door het zadel) en heb ik haar tot december niet kunnen rijden, daarna weer langzaam gaan rijden toen bleek dat ik totaal niet met het zadel overweg kon.
Ik kreeg last van mijn knieen door de dikke kniewongen en viel steeds voorover, eerst dacht ik dat het gewoon wennen was dus toch blijven rijden maar uiteindelijk heb ik de zadelmaker gebeld en het probleem voorgelegd, deze is langsgeweest en erkende dat dit probleem met dit zadel vaker voorkwam en ik kon een ander zadel uitproberen, deze zat veel beter dus kreeg deze een maand op proef.

Ik kon mijn andere zadel teruggeven maar moest 350 euro inleveren omdat hij gebruikt was, oke prima dat snap ik.
Echter nu ging ik mijn nieuwe zadel bekijken en zie ik dat er op het zadel ook gebruikerssporen zitten op de zweetbladen. Ik moest voor dit zadel ook nog 300 euro extra betalen omdat hij duurder is.

Ik heb een mail gestuurd naar de zadelmaker omdat ik het raar vind dat ik 350 euro in moet leveren voor mijn zadel omdat hij gebruikt is maar dat ik wel de nieuwprijs moet betalen voor een zadel dat ook duidelijk is gebruikt.

Ik kreeg toen de reactie dat het wel degelijk een nieuw zadel is alleen een aantal keer gebruikt tijdens een passessie, en dat de plekken weg zijn te halen met balsem of dressing. Dit heb ik geprobeerd maar is niet het geval.

persoonlijk vind ik dat als ik 2450 betaal voor een nieuw zadel dat ik dan ook een nieuw zadel mag verwachten maar misschien ben ik wel een zeur? is het normaal dat je een zadel krijgt wat gebruikt is bij passessies?

damian23

Re: ben ik nou een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 11:52

Ik vind dat niet normaal. Een demozadel vind ik geen nieuw zadel. Demozadels worden doorgaans ook verkocht met een flinke korting.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:00

Wat hierboven genoemt word ben ik het geheel mee eens. Je hebt in winkels ook wel eens show modelen die zijn ook nieuw maar omdat ze tijden in de vitrine hebben gestaan krijg je daar korting op. Ik vind het dan heel raar dat je voor een test zadel waar jan en allemal op gereden heeft een nieuwprijs moet betalen, ik zou daar zeer zeker niet mee in gaan, ik vind dat een demo zadel zeker als tweedehands verkocht zou moeten worden, heeft immers op heel wat verschillende paarden gelegen. Al moet ik ook zeggen dat ik de irritatie kriebels krijg dat ze tegen je zeiden dat je de slijtage.. weg kan poetsen.. een nieuw zadel hoort dat niet te hebben of het nou weg te poetsen is of niet.. belachelijk
Laatst bijgewerkt door ittheclown op 15-03-15 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:01

Vind dat je groot gelijk hebt en dus geen zeur. Nieuw is nieuw en niet een van hot naar her gesleept zadel met krassen die niet weg gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:03

Ook eens met bovenstaande. Zadelfitters hebben een aantal demo zadels die ze gebruiken voor passessies. Wanneer deze worden verkocht, gaat dat gepaard met korting, want ze zijn immers gebruikt. Wanneer je een nieuw zadel aanschaft hoort deze nieuw te zijn.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:09

Nee je bent geen zeikerd.
Snap je helemaal.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:12

Nee, geen zeur.... vind dit ook geen fijne gang van zaken.. vind dat je je nog flexibel opstelt. Pas op dat je niet nu een paar keer met het zadel rijdt, want dan is die ook in zijn ogen 'nieuw' af en moet je alsnog betalen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:20

Ik vind je dus ook geen zeur.

Een zadel dat gebruikt is als paszadel is dus een demozadel. Deze worden normaal gesproken idd verkocht met een flinke korting

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:51

Het valt of staat een beetje met de prijs. Wat voor zadel heb je nu te leen? Het zou zomaar kunnen zijn dat je nu een zadel aan het testen bent met een nieuwprijs van meer dan €3500,-. Dan snap ik nog ergens dat je 300 euro moet bijbetalen. Mocht het zadel in dezelfde prijsklasse liggen als jouw eigen zadel, dan heb je zeker gelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:56

MissMiekjee schreef:
Het valt of staat een beetje met de prijs. Wat voor zadel heb je nu te leen? Het zou zomaar kunnen zijn dat je nu een zadel aan het testen bent met een nieuwprijs van meer dan €3500,-. Dan snap ik nog ergens dat je 300 euro moet bijbetalen. Mocht het zadel in dezelfde prijsklasse liggen als jouw eigen zadel, dan heb je zeker gelijk.

Hier sluit ik me inderdaad bij aan. Als de zadelmaker het op deze manier had toegelicht dan had ik het nog wel kunnen begrijpen. Maar beweren dat het een nieuw zadel is en op basis daarvan jou nog extra geld laten betalen vind ik niet eerlijk. Het zadel heeft duidelijk al beschadigingenn en zou je normaal gesproken ook niet als nieuw kunnen verkopen.

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 18:52

Het zadel kost nieuw 2450 euro, ik heb er ook geen probleem mee dat ik dat bedrag moet bij betalen het is een duurder zadel maar dan wil ik wel een nieuw zadel geen gebruikte.

ilse1555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:34

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! voor zoveel kan je een gloednieuwe kopen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:42

Dus als ik t goed begrijp moest je 2450,- voor dit zadel betalen, en was je 'oude' zadel 2100 maar ging daar ivm 'het gebruik' 300 vanaf en dat bedrag heb je terug gekregen?
Demo zadel=gebruikt, dus idd niet eerlijk en je hebt ook gelijk. Morgen bellen zou ik zeggen :j

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 08:57

Klopt id Celiien, hij heeft aangegeven dat als ik er niet mee kan leven hij een nieuw zadel op stuurt maar zegt daarbij dat ie vind dat hij zeer coulant is geweest en dat deze handel voor hem ook niet echt winstgevend is |(

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:02

morris01 schreef:
Klopt id Celiien, hij heeft aangegeven dat als ik er niet mee kan leven hij een nieuw zadel op stuurt maar zegt daarbij dat ie vind dat hij zeer coulant is geweest en dat deze handel voor hem ook niet echt winstgevend is |(

Wat een onzin als het niet winstgevend is zou hij niet meer bestaan ;)
Dus ik zou er niet mee kunnen leven hij stuurt maar fijn een nieuwe op

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:05

Ik vind jou geen zeikerd hoor.
Gebruikt is gebruikt en dan is het een heel normaal feit dat er wat van de prijs af gaat.
Het is nogal een bedrag waar het om gaat.
Dat anderen het beschadigd hebben is niet jouw probleem.
Zou een mooie stunt zijn dat jij als nieuwe klant op kunt draaien voor schade die anderen gemaakt hebben.
Het is niet erg netjes het als nieuw te willen verkopen terwijl het gebruikt is.
Als het bedrijf niet winstgevend is zal hij daar zelf wat veranderingen in aan moeten brengen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:27

Bij mijn zadelmaker heb ik 10% korting gekregen, omdat mijn zadel een 'demo' was. Hij had het me net zo goed als 'nieuw' kunnen verkopen, want ik zag echt geen gebruikssporen.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:40

Alleen al door die laatste reactie kon hij van mij de bomen in :evaw: succes met de niet lopende zaken

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 11:41

Krijg net het nieuwe zadel binnen, Dus opgelost!