Middeleeuws (ridder) kostuum voor paard+ruiter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Middeleeuws (ridder) kostuum voor paard+ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 16:33

Sorry, als dit verkeerd staat, maar ik zou niet weten waar het anders moest, ik heb hierover geen andere topics kunnen vinden, maar als die er wel zijn, wil ik graag een linkje :)

Binnenkort is er weer een feestelijk avond bij ons op de club en je moet met je paard verkleed in een middeleeuws thema, heel leuk natuurlijk, maar nu zit ik weer met het dilemma wat ons kostuum zal worden :D
Het is wel belangrijk dat we er fatsoenlijk in kunnen rijden en ook springen!

Ik zou graag een ridder kostuum willen, waarbij mijn paard ook van die kleden om krijgt. Ik ben zelf niet zo goed in dat soort dingen maken en ik heb ook geen dagen de tijd.. Dus als je iets simpels weet om te maken wat ook niet heel veel kost, ben ik daar heel blij mee! Ook als iemand nog iets leuks heeft liggen, wil ik dat graag voor een klein prijsje overkopen! Maar ik ben eigenlijk niet van plan om boven de €15,- te gaan, het is tenslotte maar voor de leuk en voor één avond.
Alle ideeën zijn welkom!

Om een kleine indicatie te geven, dit is hoe wij 'normaal' door het leven gaan:
Afbeelding

Sjolvir

Re: Middeleeuws (ridder) kostuum voor paard+ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 16:44

Zelf knutselen, lenen, naar de kringloop met carnaval (nu net te laat).
Vragen of vrienden nog iets hebben liggen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:36

Desnoods gebruik je een zweetdeken voor je paard waar je nog wat tassels aan de onderkant vastmaakt ofzo. :P
Voor jezelf misschien iets van aluminium maken?

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 17:45

Dat van het zweetdeken is een goed idee, ik heb nog een bordeauxrode! Ik zat ook aan aluminium te denken en zo'n soort schild voor op het paardenhoofd van karton met aluminium erover. Maar als ik er zelf in ga lopen is het denk ik snel stuk :o
Alhoewel, misschien kan ik ook een kartonnen plaat op de voor en achterkant van mijn bodyprotector vastmaken en daar aluminium overheen doen..

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 11:47

We hebben ook nog een groot dun oranje/rood kleed ik denk dat ik daar de deken van ga maken in plaats van van de zweetdeken.

Iemand verder nog ideeën?

Ik ben niet heel creatief en als ik dan toch wat verzin, mislukt het meestal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:54

Nicky1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:06

Ik heb toevallig afgelopen week een carousselwedstrijd gehad, met als thema ridder. We hebben toen verkleedpakken gekocht, bij de Lidl geloof ik. Heb het paard een vliegendeken om gedaan, dat zag er net uit als een ridderdeken voor het paard. Verder hadden we een zwaard en een schild op onze rug. Om de verschillende koninkrijken te illustreren hadden we allebei een andere vlag op de kont van het paard geplaatst.

Al het werk was niet voor niks, we hadden de originaliteitsprijs gewonnen! *\o/*

Afbeelding
Op deze foto zijn de broekspijpen nog los, deze zijn vast gemaakt, was enkel even voor het passen.

Afbeelding

Ik denk dat we totaal ongeveer 15 euro kwijt waren!
Laatst bijgewerkt door Nicky1234 op 21-03-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:07

Wat leuk om daar je pws over te doen! Heel origineel!
Jullie outfits zijn ook heel leuk!
ik ga denk ik ook zoiets van dat kleed maken, en even kijken of ik er ook van dat soort details als wapenschilden ofzo op aan zal brengen.. Echt een heel leuk odee van jullie!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 12:10

Dat is ook leuk! Is dat bij de lidl nog te koop?
Mijn vliegendeken is helaas violet, dus ik vind dat niet heel mooi :=
Hier kan ik we wat mee!

Nicky1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:11

Het was voor carnaval, dus denk het niet. Ze waren toen al vrij snel uit verkocht..

Haha nee violet is niet echt passend, misschien iemand op stal waar je een deken van kunt lenen?