Harry's Horse balance pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaat12

Harry's Horse balance pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:02

Heyy, ik heb een vraagje...
Ik heb een 6-jarige bwp-merrie en heb haar nu iets meer als een half jaar.
De man van wie ik haar heb, die haar zelf heeft ingereden, zei toen we haar gingen halen 1 ding expliciet: ¨Zorg dat je altijd een goede gel pad gebruikt om de schokken op te vangen.¨
Ik heb dus de eerste maanden gewoon een 'ouderwetse' gel pad gebruikt.
Nu las ik laatst een artikel over het gebruik van gelpads en schapenwolle bontjes enzo, en las dat ze wel schokken absorberen, maar ook ruimte onder zadel wegnemen en het zegmaar te klein maken.
Na wat opzoekwerk heb ik de 3-laagse balance pad van Harry's Horse gekocht. Heb het nog niet geprobeerd, maar het is heel licht, past zich precies goed aan als je het vast hebt en maar ongeveer 4cm dik, dus veel plek onder het zadel zou het niet innemen denk ik dan... :)

Heeft iemand ervaring met deze pad, en wat is jullie mening over het gebruik van schokdempers?
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _5942.html

Ps: Ik weet dat een op maat gemaakt zadel het beste is, maar heb er niet genoeg geld voor |o
ik heb een oud maar nog in orde dresuurzadel, en maak vaak lange boswandelingen, daarom wil ik toch een schokdemper

Groetjes :wave:

MoniekV

Re: Harry's Horse balance pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:35

Ik heb de HH pad in de winkel vast gehad en het voelde als een stuk karton wat mij echt niet prettig lijkt. Een gelpad is idd niet goed en werkt ook niet schokdempend. Het beste is een goed schapenwollen bontje met ruggengraat uitsparing van bijvoorbeeld BR of Mattes.

kaat12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 09:24

Ja, het leek me ook karton achtig, maarja we zullen dadelijk eens zien wat het paardje ervan vindt ;)

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:28

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:00

MoniekV schreef:
Ik heb de HH pad in de winkel vast gehad en het voelde als een stuk karton wat mij echt niet prettig lijkt. Een gelpad is idd niet goed en werkt ook niet schokdempend. Het beste is een goed schapenwollen bontje met ruggengraat uitsparing van bijvoorbeeld BR of Mattes.

Hier sluit ik mij inderdaad bij aan!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 12:05

Zonder pad is idd het beste , maar met kan ook goed zijn hoor
Hier ook een pad net zoals de hh , alleen kun je hierin het schuim aanpassen , dit werd de 1e keer door de zadelpasser gedaan en deze komt af en toe terug.

kaat12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 11:48

hoi, ben gisteren naar het bos geweest met de pad en ze was een heel stuk ontspannender dan dat ze normaal is als we alleen gaan... Geen idee of het aan de pad ligt maarja, hij is wel net een stukje te lang en komt achter mn dekje uit.
Als je er eenmaal gewoon aan bent voel je dat karton achtige niet meer, ik bn er wel tevreden over