Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MorganeR schreef:De reden dat ik erover na begon te denken is dat de meeste bredere/grotere paarden sneller bitten in hebben die eerder op martelwerktuigen lijken, bijvoorbeeld als ze voor de kar staan. Dit zie je bij een kwpner oid niet zo snel. Is het echt algemeen aangenomen dat zo'n paarden een (scherper) bit nodig hebben?
MorganeR schreef:Bitloos lijkt me niet zo moeilijk te vinden (denkend aan touwhalster, die kun je sowieso zo groot maken als je zelf wilt)
MorganeR schreef:Kermis, dat moet je niet aan mij vragen. Ik ben namelijk ook van mening dat het wel kan, maar ik zou graag meer meningen horen.
Miepie, dan blijft het natuurlijk nog de vraag of er met bit wél nog iets te bereiken valt qua stoppen. Als ze gaan, gaan ze, zoals kermis zelf al zegt.
MorganeR schreef:Bitloos lijkt me niet zo moeilijk te vinden (denkend aan touwhalster, die kun je sowieso zo groot maken als je zelf wilt).
Maar dat topic had ik inderdaad ook al gezien, lijkt me knap lastig zo.
Ik denk eraan later ook een steviger paard te kopen maar mijn gedachte was "als ik er alleen met zo'n circus in de mond op kan stappen, dan laat maar"