mijn paard is heel goed in halstertouwen kapot maken. dus ben ik opzoek naar een site waar ik een groter aantal halstertouwen in kan kopen en dat het dan ook minder kost.
ik heb op die site gekeken maar gemiddeld 9 euro vind ik nog best veel voor een halstertouw. ik bedoel meer dat ik er een stuk of 20 kan kopen voor veel minder per stuk. weten jullie anders misschien een winkel waar ik kan onderhandelen dat ik het voor een lager bedrag kan krijgen?
Catoohh
Geplaatst: 12-03-15 13:55
Op Facebook zijn altijd veel van die paarden-koopjes groepen. Je zou daar een oproepje kunnen plaatsen, misschien zijn er mensen die een partij haltertouwen hebben en ervan af wil? Het is een ideetje.. ze zijn dan overigens vaak niet nieuw. Maar dat zal dan ook niet nodig zijn als je paard er zoveel sloopt
Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Catoohh op 12-03-15 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Ashkerlon
Geplaatst: 12-03-15 13:55
Bij Decathlon heb je halstertouwen voor €5 per stuk?
Es_ther
Geplaatst: 12-03-15 13:56
Inderdaad, zet het eens op Facebook! Zijn vast mensen die een partij touwen hebben die voor een prikkie weg mogen.
Bij pet-design.nl kan je hele sterke handgemaakte halstertouwen kopen. Ik heb een hondenriem van hetzelfde materiaal. Erg fijn
Flynn00
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 14:50
in de trailer staat ze vast aan 2 halstertouwen. hier zit redelijk wat speling op. toch heeft ze het weer voor elkaar gekregen om de haken kapot te krijgen. maar ik durf geen sterker touw eraan te zetten. ben bang dat als het niet kapot schiet dat ze dan in paniek raakt. ook als ik haar vast zet in de stal maakt ze het kapot. dit doet ze door er aan te hangen..
Je kan er ook een stukje stro-touw aan doen, als je dan een ketting gebruikt doe je dit tussen de ketting en de ring ofzo waar je d'r aan vast wil zetten. Dit is niet zo duur
Ik ken je paard natuurlijk niet dus ik weet niet waarom deze gaat hangen. De ene doet het gewoon om het slopen, de ander omdat hij in paniek is. Bij de eerste helpt een touw/halster dat niet zo snel stuk gaat nog weleens omdat het dan niet stuk gaat en dan is het niet leuk meer. Bij de 2e zal het waarschijnlijk alleen maar gevaarlijker gaan worden.
Ik zou het zelf dus iets verder zoeken dan alleen 100 touwen te kopen per jaar.
Art_Ificious
Geplaatst: 12-03-15 15:57
In dat geval zou ik ook eerst gaan onderzoeken of hij ze sloopt uit paniek of misschien uit verveling. Verveling kan je oplossen door hooi te geven in de trailer en hem eventueel aan kettingen vast te zetten ipv aan halstertouwen. De trailer waarmee ik mijn hengst ben gaan halen had kettingen erin hangen (standaard denk ik in elke trailer) Mijn hengst heeft tevens vast gehangen aan 1 zo'n ketting en dan nog met een lang touw voor het geval de ketting moest lossen (paniekhaak) maar dat hij toch niet echt volledig los stond. De ketting had hij dus idd losgekregen en toen we stopten stond hij dan ook met zijn hoofd naar de laadklep. Hij had zich dus omgedraaid.
Misschien staat jouw paard liever mijn zijn hoofd naar de laadklep?
Je hebt tevens ook halstertouwen met paniekhaak. Die schieten normaal zo los als hij er hard aan trekt. Dan sloopt hij de haak ook niet meer denk ik.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 12-03-15 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik denk dat je dan het beste gewoon zoiets kan gebruiken: http://www.agradi.nl/pfiff-vastzetketting.htm# Als het altijd weer losschiet dan leert je paard dat ook, en doet hij het steeds weer. Dat kost je heel wat geld en is ook nog eens gevaarlijk. Ik denk dat het niet alleen handig is voor als hij het als spel doet maar ook voor als hij bang is, hij leert het dan vanzelf wel. Meestal als ze bang zijn en ze merken dat het dan losschiet doen ze dat steeds weer en dat wil je niet, als het niet losschiet dan merken ze dat ook en worden ze vaak vanzelf ook weer rustig.