Zadel vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ittheclown

Zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:40

Hallo ik had een vraagje, ik ben aan het orienteren voor een zadeltje, nu had ik er drie in totaal geprobeerd. Een loesdou ons orginele zadel maar op de een of andere manier vind ik die zelf niet heel fijn liggen, een boomloos merkloos zadeltje waarbij ik niet eens op kon stappen bij gebrek aan schoft bij paard en een Knight Rider dressuur zadel de knight rider zat echt heerlijk en lag super op paard, nu is alleen de zitting voor mij te klein terwijl mijn orginele zadel een 17 inch is en de knight rider een 18 inch. Weet iemand een soortgelijk zadeltje met verwisselbare boom ? Het liefste lichtgewicht en in lagere prijsklassen ( tuurlijk moet hij goed liggen op paard maar paard is jong dus word waarschijnlijk volgende jaar weer een ander zadeltje dus wil nu niet de hoofdprijs betalen en dan over een jaar weer)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:03

wintec en dan een 2ehands

faunty

Re: Zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:07

Wintec , echt een aanrader voor jonkies , maar laat als je de boom verwisseld wel even een zadelpasser komen.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 20:34

Ja ik zat zelf idd ook al aan wintec te denken omdat die idd ook een verwisselbare boom heeft, in het verleden ook mee gereden vond ik zelf ook fijn zitten.
Nu hoor ik dat je tegenwoordig ook cair heb ? met lucht inplaats van wol erin, iemand daar ervaring mee ?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:54

Heb ik zelf ook idd , zou niet daar extra voor gaan betalen , hoor dat het lastig is om de kussens dan te veranderen .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:55

cair heb ik gehad. Zadel lag direct goed op mijn paard dus wat aanpassen betreft geen idee

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:56

heb ook met cair, schijnt de druk beter te verdelen ofzo volgens de zadelpasser die bij mij t zadel kwam passen.
vind t opzich wel fijn, volgensmij heeft t ook een schokdempende werking. maar als ej de kussens wil aanpassen zou ik voor een normale variant gaan

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:00

Hartstikke bedankt allemaal ik ga denk ik gewoon eens eventjes zoeken welke dressuur wintec s er in de omgeving te koop zijn en dan gewoon eventjes orienteren of ik een keertje op mn harige vriend mag passen en mischien dan zowel cair als gewoon proberen kijken wat voor zowel hem als mij het meest comfy is, thanks allemaal ^-^