Waarvoor zijn Bandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SavvyPony

Waarvoor zijn Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:25

Zoals de titel zegt....

Supervixen

Re: Waarvoor zijn Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:26

Google is je beste vriend. Of gebruik de zoekfunctie.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:27

Voor de mooi en om setjes compleet te maken. Tenminste dat is nu het geen waar mensen ze voor gebruiken, of in ieder geval een groot gedeelte :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:27

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:28

Hier zijn echt al 51253 topics over, dus in het vervolg kan je misschien idd de zoekfunctie gebruiken.

Zoals Liins al zei voor de sier..
En even van Bokt Wiki gehaald:
"Bandages zijn beschermers voor om de benen van het paard. Bandages dienen ter bescherming tegen strijken en stoten en voorkomen blessures tijdens de training."

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:39

Ik gebruik bandages om de staart in te pakken tijdens de marathon... niet voor de benen, veel te warm

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:42

Strijklappen, pees beschermers en kogel beschermers zijn handiger. Bandages zijn lastig aan te brengen. Niet strak genoeg en ze blijven niet zitten en te strak is oncomfortabel voor je paard.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:45

Bandages voor om de benen tijdens het werk zijn echt onzin. Geeft amper bescherming en oververhitten de pezen alleen maar. Dan kun je beter een ventilerende peesbeschermer kiezen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:03

Er zijn ruiters (niet ik...) die zeggen dat doordat de pezen sneller warm zijn, je sneller zwaardere oefeningen van het paard kunt vragen, en dat ze daarom bandageren. Geen idee of daar een kern van waarheid in zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:11

Angela schreef:
Er zijn ruiters (niet ik...) die zeggen dat doordat de pezen sneller warm zijn, je sneller zwaardere oefeningen van het paard kunt vragen, en dat ze daarom bandageren. Geen idee of daar een kern van waarheid in zit.

Neuh, smoes om zinloos gedrag te verbloemen.

Bandages hebben maar een daadwerkelijk nut: als je een paard met witte benen hebt, zijn bandages erg nuttig om die benen wit te houden naar wedstrijd.

De rest is bullsh*t. Denk je nu werkelijk dat zo'n lapje stof de krachten op het paardenbeen kan begeleiden; krachten die net zo groot zijn als op het liertouw waarmee een serieuze 4x4 uit serieuze modder wordt getrokken!

Over warmte in pezen: bij 45gr Celsius treden er onomkeerbare veranderingen op in de eiwit-verbindingen van de pezen op. Lees: peesblessures.......

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:13

Ik gebruik ze om de staartwortels en iets daaronder in te pakken in de zomer.
Die van mij hebben zomereczeem en hebben daarom niet zo'n mooie staart(wortel) in de zomer.
Vandaar dat ik met de meest vrolijke kleurtjes inpak.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:16

Ik gebruik ook een bandage bij (kort) transport naar wedstrijd toe, anders poept meneer heel zijn staart onder :Y)

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:05

Liins schreef:
Voor de mooi en om setjes compleet te maken. Tenminste dat is nu het geen waar mensen ze voor gebruiken, of in ieder geval een groot gedeelte :D

Haha, hier moest ik even om lachen. :')

Ze worden ook als bescherming gebruikt bij het springen geloof ik, maar peesbeschermers lijken me beter dan. Zelf gebruik ik geen bandages.