Op zoek: Springdekjes langer op de rug, kort bij de singel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Op zoek: Springdekjes langer op de rug, kort bij de singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 10:02

Hoihoi! :wave:

Ik vroeg mij af of jullie wellicht weten waar ik wat 'langere' springdekjes kan vinden? Ik merk dat veel dekjes over de rug wat aan de korte kant zijn. Als de dekjes achter goed liggen, dan zitten ze voor maar nét onder het zadel. Als het dekje vóór goed ligt, dan komen de kussens net niet over de achterrand van het dekje heen, maar het bontje komt wel op de rand te liggen. Krijg het idee dat de biesjes wat haar op de rug afbreken. :\ Overigens heeft ze hier alleen last van tijdens de ruiperiode. Maar goed, dat wil niet zeggen dat de dekjes niet altijd te kort zijn. :j Heb een 17,5" Frans springzadel, dat zo gesneden is dat het lekker zit voor iemand met lange bovenbenen. Fijn allemaal, maar niet als je een passend dekje zoekt. :')

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Een full veelzijdigheid BR Event (http://paardendekje.nl/br-event-zadelde ... blauw.html) ligt niet goed, terwijl dressuur wel goed ligt. Dressuur is alleen weer veel te lang bij de singel.
- Een QHP-pad veelzijdigheid in full is op de rug goed, maar te lang bij de singel. Maat pony is goed bij de singel, maar weer te kort op de rug. Cob bestaat niet.
- Een full spring Eskadron Cotton ligt goed, maar is veel te kort bij de singel. Ja, dat kan blijkbaar ook. :Y)
- Een full John Whitaker siliconen-springdekje (http://paardendekje.nl/john-whitaker-sp ... blauw.html) is echt helemaal perfect, zowel achter als onder. Gript ook heel erg goed.

Wie oh wie heeft een goede tip? John Whitaker is heel erg fijn, maar heeft alleen rode, witte en blauwe dekjes. Wil graag nog wat leuks in bruin of grijs. :)

Froos

Re: Op zoek: Springdekjes langer op de rug, kort bij de singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:30

Eurostar Stripe-Inn is mijn aanrader!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:39

Hmm ik wilde Eskadron zeggen maar die heb je al getest. Wat moet je ook met die lange benen :P ik ben zelf erg te spreken over Schockemohle.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 12:57

zelf maken, naar het model wat wel goed ligt?

Je kan ook je passende dekje meenemen naar de ruitersportzaak en daar passen wel dekje het meest in de buurt komt.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:12

Schockemohle en Bucas dekjes liggen erg fijn onder mijn springzadel. Die hebben allebei ook een wat langere ruglengte heb ik het idee.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:18

Op kramer.nl staan de maten er bij misschien zit daar eentje van de juiste maat bij?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:25

Maatje groter proberen?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:14

Thanks voor alle suggesties! Ik heb nog niet eerder naar Bucas en Schockemohle gekeken, zal dat zeker eens proberen! En ben al fan van de rijbroeken van Eurostar, dus zal daar ook eens naar zoeken.

Cas123 schreef:
Maatje groter proberen?

Helaas zijn er vaak geen grotere dekjes dan full. :) Het is überhaupt al vrij lastig om aan échte springdekjes te komen.

Mijati schreef:
Je kan ook je passende dekje meenemen naar de ruitersportzaak en daar passen wel dekje het meest in de buurt komt.

Probleem is dat heel veel ruiterzaken amper meer springdekjes verkopen. Zelfs veelzijdigheid valt vies tegen. Heb op die manier helaas nog niets kunnen vinden (of ik moet een dekje vol glitters en emblemen willen, maar dat haat ik). Wordt daarom online bestellen. ;)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:31

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:55

Onder geen enkel zadel van mij hebben ooit de fouganza dekjes van de dechatlon gepast, ze waren altijd te lang bij de rug, en te kort bij de singel, precies wat je zoekt dus :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 12:55

Bedankt voor de tip litilaura! En inderdaad Patt, dekjes van Whitaker zijn echt de enige die tot nu toe fijn liggen. Toch ook maar eens op zoek naar Schockemohle zo te lezen. :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:58

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 13:45

Oh wow, die zijn inderdaad heel stoer! Dat ga ik eens nameten!