Bontje over zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_yeah

Bontje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 22:53

Ik heb toevallig een bontje (ik geloof lamsvel) liggen dat gemaakt is om over het zadel te doen (ooit eens gekregen).

Maar nu vroeg ik me af, helpt dit tegen minder schuiven in het zadel en een stevige zit? Want het nieuwe dressuurs zadel van mijn verzorgpaard vind ik best wel ruim, en daar schuif ik soms in :(

RiannaB

Re: Bontje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:19

Gewoon een keer proberen, denk ik? Al zal het denk ik alleen helpen als het een vrij 'glad' zadel is.
Als dat niet zo is en het voelt wiebelig, dan kun je misschien beter kijken hoe je je (onafhankelijke) zit kunt verbeteren.

love_yeah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 23:29

RiannaB schreef:
Gewoon een keer proberen, denk ik? Al zal het denk ik alleen helpen als het een vrij 'glad' zadel is.
Als dat niet zo is en het voelt wiebelig, dan kun je misschien beter kijken hoe je je (onafhankelijke) zit kunt verbeteren.

Mijn zit is heel goed al zeg ik het zelf :') (heb 1 jaar lang alleen maar met barebackpad gereden) en ik denk dat het daarom nu weer heel erg wennen is met zadel?

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:41

Ik heb ook wel een met zo'n bontje gereden, nou zit als een huis! Heerlijk!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:45

Je krijgt er zomers wel lekker zweet billen in, maar het zit verder heerlijk.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:39

Er zijn twee verschillende soorten bont, gemaakt in kunstmateriaal en diegene die echt schapenvacht op vel, het echte schgapenvacht is veel duurzamer , zit beter, maar het verkleind idd de zitting van het zadel, dus kan enkel gebruikt worden als het zadel net iets aan de ruime kant is.
Eigenlijk is het specifiek meer bedoelt voor diegenen die echt trektochten rijden, dus lange tijd in het zadel zitten, met lange tijd bedoel ik dus langer dan 4uur rijden. Het verhoogd het zitconfort heel erg.
En idd het zit mssn net ook wel iets vaster.
Een echte dressuur - of springruiter zal daar zelf nooit voor kiezen, in principe is het daar ook niet voor bedoelt maar als recreant of amateur of beginner kan het idd leuker zitten.
En het voelt vooral in de winter ook wel net iets warmer aan.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:55

Het zit heerlijk en je glijdt niet in je zadel ik heb er 1 van lams vel echt goddelijk die dingen.
Nooit meer zadel pijn dat heb ik toch niet met mijn kieffer en stubben maar goed je zit er wel vast op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:49

RT-V >>> HAR