Kunststof zadel kopen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Didi10

Kunststof zadel kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:09

Hallo iedereen.
Mijn pony heeft wat last van zijn rug :( en dat komt door het zadel. Nu wil ik graag een nieuw zadel kopen van kunstof vanwege het gewicht en de prijs. Welk merk is het best en niet te duur? Ik heb een Welsh/Arabier met een vrij hoge schoft. Ik heb gehoord dat Wintec wel een goed merk is, heeft iemand hier ervaring mee? Het mag ook een tweedehands zadel zijn. Het probleem is vooraal de afstand, ik kan geen zadels vinden die een beetje in de buurt liggen en niet te duur zijn. Weet iemand misschien waar ik een veelzijdigheids zadel kan kopen in Friesland van kunstof voor mijn pony die niet al te duur is?
Laatst bijgewerkt door Didi10 op 07-03-15 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:12

Een zadelmaker die ook kunststof zadels heeft? De meeste hebben dat wel.

mie123gie

Re: Kunststof zadel kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:16

marktplaats? er is veel aanbod hier in Friesland.

Didi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:26

mie123gie schreef:
marktplaats? er is veel aanbod hier in Friesland.

Ja zat ik ook aan te denken, helaas heb ik al gezocht maar ik kon niks in Friesland vinden. :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:42

http://www.tweespan.com

Heeft ook wintec in het assortiment en misschien ook wel tweedehands; ze kunnen het zadel ook gelijk goed opmeten en aanpassen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:45

Arabier geeft korte ruggen en wintec is vrij lang. Kijk eens naar thorowgood, die zijn vrij kort, wat goedkoper en ook voor hoge schoften hebben ze een model.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:43

Eens met Tamary, mijn ervaring met Wintecs op een Arabierenrug is dat ze te lang zijn en dikwijls over de schouder heen schuiven ivm rondgeribdheid van de pony. Zou dan ook eerder naar een Thorowgood kijken als het echt kunststof moet zijn.

Kijk eens of je een zadelmaker kan vinden, geef diegene duidelijk aan wat je budget is, en hoe je pony in elkaar zit qua bouw.