Tja en ik ga zeker voor kieffer. Het is heel erg achterhaald dat Kieffer qua (zit)comfort stug en hard zou zijn. Daarbij is de kwaliteit gewoon goed voor het bedrag wat je betaald(de goedkopere modellen zijn qua kwaliteit misschien minder maar die zitten ook gewoon aan een middenklasser prijs, de top end van Kieffer is gewoon nog steeds van hele goede kwaliteit, die zadel zullen nog steeds ruim 30 jaar kunnen worden zonder dat je er iets van merkt)
Wat voor mij voor kieffer laat gaan is de de service die hulsebosch (niet) verleent bij fouten die ze notabene zelf! maken...
Blacksmurf
Geplaatst: 05-03-15 11:41
duidelijk Hulsebos.
Inmiddels hebben hun ook wel geleerd van de slechte recensies.
Ik heb een dressuurzadel van inmiddels dik 12 jaar oud en een veelz.dres zadel ook al wat jaartjes oud. Zitten zalig, niets op aan te merken. Iedereen die er in zit zegt altijd als eerste wat een fijn/zalig zadel. ik heb een WB 4.
Bij kieffer lubbert het kussen niet uit maar wordt de boom krom. Laat een kieffer ook niet in de zon in de auto, dan trekt hij soms naar een kleinere boommaat. Kieffer gaat heel lang mee, maar de binnenkant vind ik twijfelachtig. Schroeven die letterlijk van bovenaf in de wol steken bijvoorbeeld. Veel zadelmakers willen ook geen vulling vervangen van een kieffer omdat dit zeer pijnlijk is door de kunststof plaat die er in zit. Tegenwoordig lijmen ze de boel dicht en kun je hem haast niet meer open maken.
Maar als je een Kieffer niet in de hitte laat liggen dan hoeft er niets mis te gaan met die boom. Volgens mij is die boom van thermoplastisch materiaal gemaakt, vandaar dat krom trekken bij grote hitte.
Sommer heeft ook thermoplastische bomen, die zijn van betere kwaliteit, daar geven ze dan ook levenslang garantie op.