Zadelbontjes, singelbontjes, neusbontjes, borsttuigbontjes, peesbeschermerbontjes. Hoe maken jullie die in vredesnaam schoon, zodat ze weer fris én lekker fluffy worden?
Ik kan gelukkig mijn spulletjes altijd aardig schoon houden, maar soms moet het echt een keertje in de was (vooral na zweterige zomers). Meeste van die bontproducten gebruik ik maar tijdelijk, dus die wil ik graag fris en fruitig bewaren. Heb neusbontjes (met leertje) en singelbontjes (mét en zonder leertje) wel eens in de wasmachine gedaan (op 30 graden met babywasmiddel). Vond het doodeng en ze kwamen er niet allemaal even fluffy uit.
De bontjes met het leer er nog aan bleven het mooiste en zagen er als nieuw uit. Toch durf ik om een of andere reden m'n dure onderlegger en de inleggers van m'n peesbeschermers (beide met leertje er nog aan) niet in de wasmachine te doen.
Wat doen jullie? Gooien jullie je bontproducten ook in de wasmachine, of hebben jullie misschien een minder 'enge' schoonmaaktip? Eeuwige roem voor de beste tipgever!
zijn ze weer helemaal fluffy :-D