Fra Meroth optoming

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jetm

Fra Meroth optoming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:37

Ik weet dat je kingekruiste hoofdstellen met brede neusriem kunt rijden zonder opsmuk, dus alleen een neusriem zoals bv de Emiel Voest Freestyle

Weet iemand hoe dat met de Fra Meroth werkt ?
Kun je daar ook mee rijden als losse neusriem of moet die in een hoofdstel (kopstuk/keelriem) geïntegreerd worden ?

Anoniem

Re: Fra Meroth optoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:57

Een kopstuk heb je sowieso nodig, anders glijdt de bende natuurlijk gewoon naar beneden van de neus af.
De meroth kan je gewoon gebruiken ipv een normale neusriem..

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 09:10

Hoi,
Ik heb mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de bakstukken zoals op de foto gewoon bij de basic optoming horen.
Maar heb je dan nog een kopstuk met frontriem en keelriem nodig, waar deze neusriem (incl bakstukken) in geïntegreerd wordt ?

Bij de Freestyle (zoals op de foto) kun je zo gewoon rijden maar bij de Meroth zijn de riempjes veel dunner en ik vraag me af of de basic optoming dan voldoende is.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:29

Ik reed gewoon zoals op de foto. Zonder frontriem etc.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:06

Vroeger was de meroth er zonder frontriem. De gekruiste riemen maakten een keelriem ook overbodig. Heb er een tijd mee gereden, maar mijn Gelderse merrie denderde er door heen. (Ik praat over meer dan 20 jaar geleden. :-o)