Informatie over een Shetlanderzadel website

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Xliesje13X

Informatie over een Shetlanderzadel website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:54

Hooi allemaal!

Sorry voor de onduidelijke titel maar ik kon er zou snel niet een goede bedenken }:0
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een goed zadel voor mijn Shetlander. Gewoon omdat het over een tijdje nodig is en omdat ik dan alle tijd heb om een goede uit te zoeken! :P
Nu ben ik uiteindelijk uitgekomen op de website http://www.ruitersportwinkel.eu. Een winkel die veel zadeltjes heeft voor Shetlanders met een leuk prijsje. Nu vroeg ik me nog een paar dingen af en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Hoeveel inch heeft mijn shetje van ong. 96 cm met brede rug en een rond buikje nodig? Ik dacht zelf aan 15 inch.
Heeft iemand ervaring met deze webwinkel? Word het goed verpakt als ik het laat versturen? En doen ze moeilijk over het retourneren?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

MisticRider

Re: Informatie over een Shetlanderzadel website

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:01

Vroeger was dat interhippique. Staat voor gewone paarden zadels niet heel goed bekend, maar ik heb er een prima ervaring mee. Ze hebben opvallend veel keus in shetland maatjes. Ik heb er vaker wat gekocht, toen het hier nog in de buurt zat. Aardige mensen en prima spullen :-)

15 inch gaat waarschijnlijk wel te groot zijn voor je pony. Ik zou denken aan maximaal 14 inch, wellicht is 12 of 13 zelfs nog wel mooier op je pony. Dit lijkt mij een erg leuk zadeltje voor je pony:
https://www.ruitersportwinkel.eu/zadels ... ults,49-48
Deze heb ik ook, erg prettig zadeltje voor kleinere kids
https://www.ruitersportwinkel.eu/zadels ... ults,13-12

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:06

15 inch zal dan waarschijnlijk te groot zijn. Ik heb een shetlander van 95 cm en had een 16 inch zadel liggen die overduidelijk te groot is voor een kleine pony. Mijn shetlander heeft echt maximaal 12 inch. Het zadel mag niet voorbij de laatste ribben komen.

Zelf zou ik gaan voor een zadel met boom. Het schijnt dat de druk verdelen van zadels zonder boom niet goed is. Afgezien van die speciale boomloze zadels. Ik heb het zadel hier op bokt gevonden :D Ook zou je eens kunnen kijken wat ze op die Facebook pagina's aanbieden.

In eerste instantie viel mijn oog op het zadel hier onder in de link. Niet gekocht omdat ik een goedkoper gelijk soort zadel tegen kwamen op de bokt markt.
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /PF-004726

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:18

15 inch zal zeker te groot zijn.
Op onze merrie van 99, oud type, ligt een 12 inch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:24

Ik zou ook niet groter kijken dan 12 inch, ik vind het wintec shetland zadeltje echt een aanrader! Ook omdat deze de kussens met klitteband vast heeft zitten en je die dus eenvoudig aan kan passen aan je pony (breder of juist smaller maken).
Prijs viel me ook erg mee, ik heb er nieuw 120/ 130 euro voor betaald.

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:44

bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb al mail contact met een van de mensen van de winkel. Zij hebben mij een paar zadeltjes aangeraden met brede boom. Ik moet alleen nog foto's sturen en schoftafdruk zodat ze de goede zadels eruit kunnen halen. Ze heeft niet gezegd dat 15 inch waarschijnlijk te groot is... Dus dat word nu afwachten met foto's + schoftafdruk denk ik.
Ik vraag me nu wel af of 15 inch goed is voor mijn shet. Hopelijk hoor ik daar nog meer over via de mail van de mailcontact persoon..

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:47

[/quote]In eerste instantie viel mijn oog op het zadel hier onder in de link. Niet gekocht omdat ik een goedkoper gelijk soort zadel tegen kwamen op de bokt markt.
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /PF-004726[/quote]

Dat zadeltje hadden ze ook op die site, ze zeiden dat die waarschijnlijk te smal zou zijn...
Dit zadeltje is er wel in 12 inch, dat was niet op de site waar ik nu aan het kijken
Bedankt voor de reactie! Dan kan ik altijd nog kijken naar dit zadeltje

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:54

Xliesje13X schreef:
Citaat:
In eerste instantie viel mijn oog op het zadel hier onder in de link. Niet gekocht omdat ik een goedkoper gelijk soort zadel tegen kwamen op de bokt markt.
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... /PF-004726

Dat zadeltje hadden ze ook op die site, ze zeiden dat die waarschijnlijk te smal zou zijn...
Dit zadeltje is er wel in 12 inch, dat was niet op de site waar ik nu aan het kijken
Bedankt voor de reactie! Dan kan ik altijd nog kijken naar dit zadeltje

Ik ben ook wezen kijken bij mensen die dit zadel ook te koop hadden. We mochten het zadel alleen niet passen dus toen hebben we het zadel dus niet gekocht. Wie koopt er nou een zadel zonder te passen >;) Maar als ik het zo zag zou het op onze pony moeten passen. Hij had een wijde boom. Deze heeft een medium boom maar wie weet kan je het zadel passen en als het niet past weer terug sturen?

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 17:51

Ik ben ook wezen kijken bij mensen die dit zadel ook te koop hadden. We mochten het zadel alleen niet passen dus toen hebben we het zadel dus niet gekocht. Wie koopt er nou een zadel zonder te passen >;) Maar als ik het zo zag zou het op onze pony moeten passen. Hij had een wijde boom. Deze heeft een medium boom maar wie weet kan je het zadel passen en als het niet past weer terug sturen?[/quote]

Ik kan het terugsturen ja maar ik wil liever in 1x goed als het zadel 3x terugsturen :P
Dat kost ook weer geld ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:12

Xliesje13X schreef:
Ik kan het terugsturen ja maar ik wil liever in 1x goed als het zadel 3x terugsturen :P
Dat kost ook weer geld ;)

Het kan ook best dat jij dat wel kunt maar een ruitersportzaak moet aar ook mee instemmen ;)
Anders ga een keer langs bij een ruitersportzaak.