Fleurfloran schreef:Nou heel erg bedankt van de positieve reacties! Not. Ik vraag eigenlijk om ervaring van de zadels, ik heb een halfjaar niet meer paardgereden omdat ik opzoek ben geweest voor een nieuw paard, bedankt voor het vragen. Dit is voor haar de eerste keer rijden sinds 3 weken, dus ze had ongelofelijk veel energie. Ook bedankt voor het vragen. En de vorige eigenaar reed met slof en raadde me dat ook aan om te doen maar dan dwing je het paard helemaal naar beneden dus heb ik een elastiek gekocht waar ze als ze er aan trekt gewoon genoeg ruimte heeft, dat vond ze even wennen want ze had er nog nooit mee gereden. Ik ging heel erg in een stoelzit houding zitten omdat het paard niet te houden was, daar ga ik mezelf aan verbeteren. En het zadel is van buffelleer! Heel erg bedankt voor het commetaar en dat jullie zomaar van iets uit gaan en nieteens vragen waarom ze zo in "protest" gaat. Top (y) Volgende keer heb ik liever tips zoals de eerste reactie dan dat jullie me dik lopen af te zeiken.
sorry...elastiek is ook de oplossing niet.
of het aan het zadel ligt? weet ik niet. maar het zou wel kunnen dat ze daar rennerig van worden.
Kwestie van andere zadels gaan uitproberen om te kijken welk zadel je paard het beste ligt.
En een goed verstandig instructrice nemen, die je paard weer helpt om te scholen naar het bewegen onder de ruiter zonder slof of bijzet. En vertrouwen krijgen in de ruiterhand.
Paniek vliegt van de foto af. Paard is niet blij
Op foto 2 ligt het zadel op de schouder.