Dressuur dekjes in maat cob....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ina_1994

Dressuur dekjes in maat cob....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 11:09

Hoi hoi,

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en al een eerder topic gevonden hier over.
Ik heb nu net een zadel aangeschaft voor mijn pony, het is een 17inch zadel en de full dressuur dekjes steken er aan alle kanten 3cm uit.... Op zich aan de ene kant lijkt het nergens naar maar aan de andere kant valt het ook wel mee.

Nu heb ik ook een paar gewassen dekjes en deze lijken net wat kleiner te vallen dan nieuwe niet gewassen dekjes. Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring mee dat wanneer je dekjes wast ze 'krimpen' dit zou namelijk een ideale oplossing zijn aangezien het aanbod van cob dressuur dekjes niet heel groot is...

Ik heb trouwens br dekje nieuw en één gewassen en HV polo ook. Deze lijken iets te krimpen in de was plus ze zijn dan wat minder stijf.

Maar voordat ik het zelf ga proberen en al mijn nieuwe dekjes verpest, vraag ik dus hier heeft iemand daar ervaring mee.

En vaak is het ook zo dat wanneer iets moet krimpen in de was dat niet lukt en als je niet wilt dat het krimpt doet het 't juist...

galop9

Re: Dressuur dekjes in maat cob....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:14

mijn dekjes krimpen niet echt ik was ze ook nooit echt soms ff de haren weg zuige en op vieze plekke een natte doek overheen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:14

Ik denk dat dat te maken heeft met de stof waarvan het dekje gemaakt is. Ik maak veel kleding zelf en daar was je de stof van tevoren om de krimp er uit te halen. Vooral katoen kan 5-10% krimpen. Met opzettelijk krimpen heb ik geen ervaring..

Eta:polyester kan bijv. niet tot nauwelijks krimpen maar kan soms ook wel weer krimpen is echt stofafhankelijk!