ander bit voor (men)pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

ander bit voor (men)pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:51

Hoi allemaal,

Ik ben nu al eventjes op zoek naar een ander bit voor mijn (men) pony.
Ze loopt in de bak en aan de longeerlijn op een enkelgebroken bustrensje. Dit gaat prima!
Ze heeft ook op een dubbel gebroken bit gelopen, maar ze liep daar toch minder fijn op.

Nu is ze buiten af en toe niet te houden. Ondanks dat ze vaak langs de weg gaat.

Op het moment heb ik er een ongebroken liverpool op de eerste sleuf zonder kinketting in, maar daar gaat ze met enige regelmaat op knagen. Net als een ongebroken trens overigens.

Nu ben ik op zoek naar een bit waat ik niet continue hoef om te wisselen. Aangezien we vaak buiten los rijden en uitstappen. Ze heeft helaas een klein mondje, dus dat maakt het allemaal niet echt makkelijker.

Mocht iemand een idee (en nog een bit in maat 10.5 hebben liggen ) hoor ik dat heel graag!

tessjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:58

Hoi hoi
Ik heb een bstang of kikkerbit voor je liggen
Deze heeft een lichte bolling en is verder glad ik vond het altijd een fijn bit
Ergens kan ik me herinneren dat je een liverpool juist met kinketting moet gebruiken omdat anders de hefboomwerking niet stopt, door de ketting kan het bit niet verder heffen daar het zonder ketting wel kan

roosjanssens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:53

En als je eens een rubbere ongebroken bitje gebruikt. Heb je dat al eens geprobeerd?
Misschien dat ze dan iets meer gaat schuimen en minder gaat knagen. :)

Urielle

Re: ander bit voor (men)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:41

RT-V >>> HAR