Ervaringen met Freeform DKR zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisyeah

Ervaringen met Freeform DKR zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:22

Hallo Bokkers,

Misschien dat ik met m'n neus gekeken heb :(:) ... Maar ik kon nog geen topics terug vinden over de Freedom DKR zadel die Permicavallo verkoopt.

Mijn vraag is of een van jullie ervaring heeft met dit specifieke boomloze zadel. Ben benieuwd naar jullie objectieve ervaring van dit zadel. Mijn persoonlijke ervaring met een ander kwalitatief duur boomloos zadel was dat deze heerlijk zat maar dat ik er ook bekken-/ knieklachten van kreeg. Voordat ik weer een boomloos avontuur aan ga was ik benieuwd naar jullie ervaring.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:31

In het boomloze topic is het zadel wel een keer voorbij gekomen.
Was positief dat weet ik wel maar het natuurlijk net wat je verwacht.
Bekken en knie klachten s een veel voorkomend probleem bij een breed paard of boomloze zadels met een behoorlijke wrong.

Er is een boomloos zadel passer die verschillende merken heeft.

Kijk eens op [HAR] [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Chrisyeah

Re: Ervaringen met Freeform DKR zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 18:50

Hallo Jomaro, bedankt voor je reactie. Ik ben even gaan kijken en heb inderdaad al wat info gevonden. Bedankt voor je hulp. Als er mensen zijn met meer info dan hoor ik het graag!

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:00

Ik had de Freeform DKR voor mijn Fjorden merrie besteld.
Echt een geweldig zadel. Ondanks dat het boomloos is voelde ik me heel stevig in het zadel zitten.
En ik kwam van een normaal western zadel af. Mijn merrie was zo veranderlijk dat ik gek werd met de gewone boomzadels. Dit was echt super zou het zadel zo weer bestellen alleen waarschijnlijk bij een andere leverancier. Bij andere duurt het 4-5 weken voor je het zadel hebt en het duurde voor mij nu gewoon ruim 3 maanden. |(